Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klasický Ford Mustang za 200 tisíc? Nenechte se zmást...!

Ford Mustang
Ford Mustang
Ford Mustang
Ford Mustang
20 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Američané mají oblíbenou kratochvíli. Vydávají svá auta za něco, čím ve skutečnosti nejsou. Tenhle klasický Ford Mustang v sobě skrývá techniku japonského roadsteru...

Zatímco stavba hot rods a street rods byla povýšena na umění, kit cars jsou většinou nepříliš povedenými přestavbami modernějších aut na klasické sporťáky, případně levnějších na dražší.

Auto, které je teď na prodej v USA, patří do první skupiny.

Jedničkový Ford Mustang, říkáte si. To bude pálka. Jenže není ani třeba oka zkušeného znalce, aby odhalilo, že tady zkrátka a dobře něco nehraje. Je takové nějaké neforemné a menší, jako kdyby ho někdo pokapal citrónem a on se zcvrkl. Tmavě modré auto má navíc úplně jiný, modernější interiér s dřevěným volantem a za pouhou dvojicí sedadel chromované ochranné oblouky, které na originál nepatří ani omylem. A co ten kokpit? Není někomu povědomý? Ale jistě, vždyť je to Mazda MX-5 první generace, tedy řady NA!

Jde o konverzi firmy M1Stang z Augustine na Floridě s pobočkou v Englishtownu (New Jersey). Už název společnosti Billa Carnese je docela vtipný, protože do jména Mustang zakomponoval i první generaci Miaty (M1). Tak se japonským roadsterům dodnes za mořem říká, dokonce se tak i oficiálně jmenovaly. Zbytek už tak vtipný není, když člověk zjistí, že za přestavbu požadoval bez jedné „babky“ 13 tisíc dolarů a jedničkovou mazdu s mrkačkami jste si museli přivézt svoji. Takže zase nic levného...

Miatu odstrojili a nainstalovali vám vše od ocelové (nikoli laminátové) karoserie po chromované díly, nárazníky, světla a příslušnou kabeláž. Ale bez laku. Další tisícovku zaplatil klient, který si chtěl odvézt díly ze staré mazdy zpátky domů. Dosud existující webové stránky pocházejí někdy z druhé půlky 90. let, přestaveb skutečně několik vzniklo, občas bývají k mání...

Kus nabízený aktuálně k prodeji v Salemu (stát Ohio) u John Kufleitner's Galleria of Vintage, Classics & Pristine Cars stojí 9.800 dolarů, tedy bez pár drobných 199 tisíc korun a najel 94.595 mil (152.236 km). Inzerát na webu Auto Trader jasně říká, že jde o otevřenou mazdu ročníku 1997 se čtyřválcem DOHC 1,8 l a manuální převodovkou. Neskrývá se za „ponyho“ a to je fér. Kromě jiného má i rádio a původní klimatizaci. Zdroj „střev“ je také jasně poznat, když natáhnete plátěnou střechu. Karoserie má nějaké ty nedostatky a praskliny, třeba u víčka nádrže a zrcátka řidiče, které vypadá spíš plastově.

Problém je, že klasický Ford Mustang z téhle doby za 10 tisíc dolarů v USA seženete celkem běžně. A navíc i MX-5 NA už je dnes takřka klasikem, do veteránského věku jí moc nechybí. Ale zase na druhou stranu: mustang rozhodně neměl její jízdní vlastnosti. Jak na tom bude tahle? Pikantní na celé záležitosti je, že Ford s Mazdou dlouhá léta spolupracoval, i když v jiných oblastech a vlastnil v ní dokonce podíl.

Foto: John Kufleitner's Galleria of Vintage, Classics & Pristine Cars

Vstoupit do diskuze (3)