Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg kroutí hlavou nad zrychlením nové Tesly Roadster. Mění kvůli tomu plány

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Když se lídr značky Koenigsegg doslechl o impozantních schopnostech, které slibuje nový Roadster od Tesly, přiznal, že je frustrovaný. Velké výzvě však hodlá čelit.

Když Elon Musk vedle tahače Tesla Semi představil i novou generaci modelu Roadster, šokoval svět neuvěřitelnými technickými parametry. Auto, které se má v sériové podobě objevit za dva roky, slibuje maximální rychlost přes 400 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 1,9 sekundy. Pohon všech kol obstarají tři elektromotory v útrobách a Musk avizuje brutální točivý moment 10.000 N.m!

Mezi překvapené patřil i Christian von Koenigsegg, lídr stejnojmenné automobilky. Přiznal, že na základě odhalených specifikací Tesly se jeho tým vrátil k rýsovacímu prknu a přehodnotil plány pro blízkou budoucnost. „Měli jsme nějakou představu o příštích letech, ale pak jsme slyšeli o novém Roadsteru a jeho šílených akceleračních schopnostech. Takové zrychlení je pro nás frustrující,“ uvedl šéf švédské značky.

„Nejprve jsme si mysleli, že to vlastně ani není možné, ale opak je pravdou. Je to možné. A nyní přemýšlíme nad tím, jak se s konkurencí vyrovnáme, protože tohle je trapné,“ řekl dále Koenigsegg s tím, že automobilka nadále upřednostní klasické spalovací jednotky před čistou elektřinou. Musk se přitom během prezentace Roadsteru nechal slyšet, že je to facka pro všechny sporťáky se spalovacím motorem.

Koenigsegg se chce v příštích letech soustředit především na impozantní akceleraci. „Chceme si dát určitý cíl. Bavíme se kupříkladu o zrychlení z klidu na 400 km/h za 14 sekund, nebo něco podobného.“

Zajímavé je, že takových historických záznamů chtějí Švédi dosáhnout se spalovacím motorem v útrobách. Značka se nijak netají tím, že absolutně přehlíží spotřebu paliva, hlavním cílem je právě akcelerace a honba za vyrovnání se s těmi nejlepšími elektromobily.

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Doporučujeme

5. 9. 2018 20:41
Re: Nemusí mít strach
Jj a v tu chvili se Musk radsi rozhodnul zustat na burze >:D
5. 9. 2018 20:34
Re: Nemusí mít strach
Ja ne. A ty?

Jeste jsi mi nenapsal jak dlouhe vylety dela majitel Koenigseggu ;-)

Jinak tady neco k premiere Roadsteru. Tak bacha na nerva :-)
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2018 09:45
Re: Nemusí mít strach
:yes: :-!
5. 9. 2018 09:21
Re: Nemusí mít strach
No na jedné straně těch elektromobilů mají víc, právě začala sériová výroba audi e-tron, začátkem příštího roku začíná sériová výroba porsche mission e a mission e cross turismo.
Na druhé straně o žádnou revoluci se nejedná. 1 mil. aut v roce 2025 je docela pořád prd. Největší autokoncern, který letos vyrobí cca 11 mil. aut, možná bude mít za 7 roků necelých 10% produkce v elektru. To je možná nějaký začátek nejspíše hodně dlouhého, řekl bych evolučního procesu. Revoluce byla, když Henry Ford strhl lavinu a zaplavil Ameriku auty se spalovacím motorem. Tohle je pomalá evoluce.
5. 9. 2018 09:02
Re: Nemusí mít strach
Minimalne VW pry mel velky zajem o koupi kdyz se ted jednalo o mozne privatizaci.