Koenigsegg kroutí hlavou nad zrychlením nové Tesly Roadster. Mění kvůli tomu plány
Když Elon Musk vedle tahače Tesla Semi představil i novou generaci modelu Roadster, šokoval svět neuvěřitelnými technickými parametry. Auto, které se má v sériové podobě objevit za dva roky, slibuje maximální rychlost přes 400 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 1,9 sekundy. Pohon všech kol obstarají tři elektromotory v útrobách a Musk avizuje brutální točivý moment 10.000 N.m!
Mezi překvapené patřil i Christian von Koenigsegg, lídr stejnojmenné automobilky. Přiznal, že na základě odhalených specifikací Tesly se jeho tým vrátil k rýsovacímu prknu a přehodnotil plány pro blízkou budoucnost. „Měli jsme nějakou představu o příštích letech, ale pak jsme slyšeli o novém Roadsteru a jeho šílených akceleračních schopnostech. Takové zrychlení je pro nás frustrující,“ uvedl šéf švédské značky.
„Nejprve jsme si mysleli, že to vlastně ani není možné, ale opak je pravdou. Je to možné. A nyní přemýšlíme nad tím, jak se s konkurencí vyrovnáme, protože tohle je trapné,“ řekl dále Koenigsegg s tím, že automobilka nadále upřednostní klasické spalovací jednotky před čistou elektřinou. Musk se přitom během prezentace Roadsteru nechal slyšet, že je to facka pro všechny sporťáky se spalovacím motorem.
Koenigsegg se chce v příštích letech soustředit především na impozantní akceleraci. „Chceme si dát určitý cíl. Bavíme se kupříkladu o zrychlení z klidu na 400 km/h za 14 sekund, nebo něco podobného.“
Zajímavé je, že takových historických záznamů chtějí Švédi dosáhnout se spalovacím motorem v útrobách. Značka se nijak netají tím, že absolutně přehlíží spotřebu paliva, hlavním cílem je právě akcelerace a honba za vyrovnání se s těmi nejlepšími elektromobily.