Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg One:1: První snímek auta s jedním koněm na kilogram váhy

Michal Fokt
Diskuze (101)
Švédský výrobce polozávodních superaut Koenigsegg pracuje na unikátním projektu auta, které má ve stejném poměru výkon v koních a hmotnost. V obou případech bude mít hodnotu 1400.

O Konenigseggu One:1 se hovoří už dobře rok a půl a v polovině toho loňského se objevily první nákresy. Postupně se na světlo dostávaly podrobnější informace, které naznačovaly, jak moc výjimečné chystané auto bude i proč se tak divně jmenuje. Dnes už víme nejen to nejdůležitější, ale máme k dispozici i první oficiální fotografii, byť teaserovou, která ukazuje před březnovou ženevskou premiérou jen "něco málo".

A čím že tedy bude Koenigsegg One:1 tak speciální, když se také o ostatních produktech značky traduje, že svou syrovostí mají blíže k závodním autům, než k vyvoněným luxusním supersportům pro milionáře? Prozrazuje to jméno One:1, což je vyjádření jeho výkonové hmotnosti, tedy poměru výkonu v koních a váhy v kilogramech. Ten prozrazuje, že jeden kůň musí nést pouze kilogram hmotnosti vozu. Schválně si spočtěte, jaký poměr má vaše auto, abyste si udělali jasno v tom, jak neuvěřitelný je to poměr.

Ba co víc, One:1 nebude žádný papírový střízlík, bude vážit 1400 kg a to nemá být s oblibou udávaná suchá hmotnost, ale klasická provozní, což logicky znamená, že jeho dvěma turby přeplňovaný motor V8 5.0 bude mít výkon 1400 koní, tedy 1044 kW. Proslýchá se, že tohle auto udělá z Veyronu lenivého obtloustlého staříka, protože by mělo být schopno jet maximální rychlostí přes 450 km/h a zajímavá je určitě i hodnota zrychlení 20 s. Jak asi tušíte, nikoli na stovku nebo dvoustovku. Ba dokonce ani na třístovku, ale rovnou na 400 km/h, což je o více než polovinu lepší výsledek, než jakého dosáhlo zmíněné Bugatti. To je něco jen velmi těžko představitelného.

Jak se dá očekávat, základem karbonového One:1 (one to one), které bude mít z uhlíkového kompozitu dokonce i ráfky kol, je Agera S, která ovšem dostala opravdu velkou spoustu aerodynamických úprav i modifikací s cílem snížit váhu. Ženevská premiéra je ale už pouhá formalita, plánuje se výroba pouhých šesti exemplářů a všechny už jsou prodané. Přesto nemůže být pochyb o tom, že na stánku švédské značky bude pěkně narváno.

Michal Fokt
Diskuze (101)
Avatar - Hotwire
10. 2. 2014 16:17
Re: Jinde než na okruhu se stím nedá jezdit a ta maximálka j
Podla vsetkeho nerozumies ani cesk"i".
Avatar - Petrolhead_CZ
9. 2. 2014 23:04
Re: Jinde než na okruhu se stím nedá jezdit a ta maximálka j
Je to tak, tím líp, alespoň vynikne rozdíl mezi P1 a 918 :-) Chce to jednoznačně lepší podmínky, na mokru by to bylo o kompromisech, dobrý rozhodnutí.
Avatar - Deathstar
9. 2. 2014 22:03
Re: Jinde než na okruhu se stím nedá jezdit a ta maximálka j
Tak jestli jsem to pobral správně ,tak v nějakém z dalších dílu TG bude Hammond řídit Porsche 918 a ak je oba s Mc P1 pošlou na dráhu proti sobě :-)
Asi jim tam teď hodně prší a tohle chce suchou dráhu
Avatar - Ji/Ri
9. 2. 2014 20:13
FLYboy
.... že ty jsi petrumrgrand? ... >:D >:D >:D co tě vede k tomu, Petře Umře Grande, že si zřídíš ještě jeden nick?
Avatar - flyboyeda
9. 2. 2014 18:09
Re: Jinde než na okruhu se stím nedá jezdit a ta maximálka j
ty jsi troglodit a jenom trogloditi si myslí ,že auto s motorem ve předu je supersport

naposled ti říkám že top supersporty jsou P1, 918, La Ferrari a Huyura

a žádné Muscle Car s motorem ve předu: SLS, F12 a podobně je neporazí

GTR je sedan s karoseri Coupe, to je jeho kategorie, supersport to není i když jeho výkony by ho do supersportů řadili, ale není

už mě docela nudíš a pěkně duníš

zdar Troglodite