Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg pracuje na syntetickém palivu ze sopek, říká mu Vulcanol

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 6. 2021 • 00:19
18
3
Zobrazit náhledy (18)
Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera

Švédský výrobce hypersportů experimentuje s novým typem biopaliva, které získává z částečně aktivních vulkánů.

Společnost Koenigsegg už sice pracuje na elektrifikaci budoucích modelů, současně však myslí na majitele těch minulých a stávajících. A právě kvůli nim, respektive prodloužení životnosti jejich vozidel, se pustila do výzkumu inovativního typu biopaliva, které s ohledem na jeho získávání z částečně aktivních sopek označuje jako Vulcanol.

Je to technologie z Islandu, byla zde i vyvinutá, během které se zachytávají emise CO2 z částečně aktivních vulkánů a následně se mění na metanol,“ popsal Christian von Koenigsegg, šéf stejnojmenné automobilky, v rozhovoru pro Bloomberg.

Továrny na islandu, které zajišťují proces přeměny CO2 na metanol, navíc budou napájeny energií z obnovitelných zdrojů. A pokud budou čistými palivy napájeny i transportní lodě, které budou nový typ paliva přepravovat všude po světě, pak bude palivo lité do automobilů kompletně CO2 neutrální, rozvinul plán Koenigsegg.

Ve srovnání s běžnými fosilními palivy by navíc při používání Vulcanolu mělo vznikat o 90 % méně škodlivých látek, s jejichž odstraněním by pak mohly pomáhat speciálně navržené / upravené systémy pro čištění výfukových plynů. Životnost spalovacích motorů by se tak mohla s dramatickým snížením emisí výrazně prodloužit.

Jak už jsme ale zmínili v úvodu, společnost nespoléhá pouze na prodloužení životnosti spalovacích motorů. Aktivně se také připravuje na elektrifikaci, s čímž Koenigseggu pomáhá bývalý manažer Tesly Evan Hortesky. Ten během své kariéry v Tesle řídil výstavbu závodů Gigafactory v Nevadě a Šanghaji, ve švédské automobilce ale bude jeho úkolem optimalizovat uhlíkovou stopu společnosti a lépe integrovat eco-friendly technologie, včetně elektrifikace různých modelů.

Související články

Témata
Avatar - kuk
16. 6. 2021 22:00
Pálení čehokoliv je v přežitek a naprostá kravina.
Na obloze máme obří fůzní reaktor, který vychází každý den. ;-) :D
16. 6. 2021 20:00
Re: Já jim ušetřím spoustu práce
Oproti baronovi ses totalni nula, tak nehon machra, joudo.
Avatar - KANKUNEN
16. 6. 2021 11:13
Já jim ušetřím spoustu práce
Chytejte CO2 ne ze sopky, ale přímo z výfuku. Čím víc CO2, tím více paliva a možná bude i zbývat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud