Kolik stojí dojezd 100 km u různých elektromobilů? Rozdíly jsou obrovské!
Baterie, které obvykle určují dojezd, jsou jednou z nejdůležitějších součástek elektromobilů. Napadlo vás ale přepočítat si, kolik vlastně u jednotlivých elektromobilů platíte za dojezd 100 kilometrů?
Kdykoliv přijde řeč na elektromobily, řeší se jejich dojezd. Ten je samozřejmě ovlivněn celou řadou aspektů, včetně aerodynamiky, teplot, jízdního stylu, atd. Nejdůležitější však zůstává baterie, respektive její kapacita, chemie i podporovaná rychlost nabíjení.
U malých elektromobilů, které plní roli druhého vozu v rodině a většinu času mohou být připojeny někde do zásuvky, nemusí hrát velikost baterie zas tak zásadní roli. U větších rodinných vozů, se kterými musíte občas absolvovat i nenadálé výlety, však baterie bude hrát roli zásadní. Je totiž podstatný rozdíl, zda cestu dlouhou 500 kilometrů zvládnete s jednou, nebo například třemi zastávkami. Jak ostatně víme, nabíjení pořád není zrovna rychlou záležitostí.
Baterie ovšem tvoří také podstatnou část ceny elektromobilu, což kolegy z německého Auto Bild přivedlo na zajímavou myšlenku. Rozhodli se totiž vypočíst, kolik u nového elektromobilu zaplatíte za dojezd 100 kilometrů. A jak toho dosáhli, když mají elektromobily často rozdílné kapacity baterií?
Pro tento účel si vytvořili srovnávací parametry: cena za dojezd 100 kilometrů. Pro její výpočet přitom používají jednoduchý vzorec: Pořizovací cena, po odečtení dotací (pokud jsou k dispozici), se vydělí dojezdem a vynásobí stem. Například u VW ID.4 by tak mělo jít o vzorec 35.340 eur děleno 350 krát 100. Výsledkem je pak cena za dojezd 100 kilometrů.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!