Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 9. 2017 • 11:55
11
52
Zobrazit náhledy (11)
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce. Jsme si jisti, že o něm neslyšíte naposledy.

Hybridní sortiment automobilky Porsche se rozrůstá o Panameru Sport Turismo do zásuvky. Kombinuje čtyřlitrový osmiválec z 918 Spyder s elektromotorem, což v celkovém součtu znamená výkon 500 kW a točivý moment 850 newtonmetrů.

Hybridní ústrojí kooperuje se samočinnou převodovkou PDK a samozřejmostí je adaptivní systém pohonu všech kol. Tenhle kombík zrychluje z klidu na stovku 3,4 vteřiny, na dvoustovku potřebuje 8,5 sekundy a pokračuje na maximální rychlost 310 km/h. Kombinovaná spotřeba na sto kilometrů činí tři litry paliva a 17,6 kWh elektřiny.

Panamera Sport Turismo do zásuvky ujede čistě na elektřinu až 49 kilometrů při maximální rychlosti 140 km/h. Energie se ukládá do lithium-iontových baterií s kapacitou 14,1 kWh, jejichž nabíjení trvá v rozmezí dvou a půl až šesti hodin v závislosti na zdroji energie.

Hybridní kousek samozřejmě není ochuzen o veškeré vychytávky, které Porsche před časem uvedlo s příchodem druhé generace modelu Panamera. Patří mezi ně kupříkladu digitalizovaný Advanced Cockpit, adaptivní tempomat či aktivní střešní spoiler.

I přes uložení baterií je hybridní Panamera Sport Turismo autem pro pětičlennou posádku. Volitelně však v nabídce zůstává i možnost konfigurace interiéru ve čtyřmístném provedení. Lehce utrpěl zavazadelník, který oproti původním 520 litrům nyní pojme „jen“ 425 l. Samozřejmostí zůstává jeho elektronické ovládání.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo lze u našich německých sousedů již objednávat za cenu 188.592 eur, tedy zhruba 4,9 milionu Kč. Součástí bohaté základní výbavy je elektrický stabilizační systém, výkonné keramické brzdy či 21“ hliníková kola.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

hybrid je budoucnost od nizsi stredni minimalne pristich 5 l
| 28. 9. 2017
To som netusil. Kto este resp. kde to pouzili? Nech si rozsirim obzory :-)
hybrid je budoucnost od nizsi stredni minimalne pristich 5 l
| 28. 9. 2017
Ano, se zástavbou může být problém a tuhle možnost jsem i původně zmínil. Podobně by mohl být problém se zástavbou té zadní jednotky, pokud se s ní nepočítalo. Bavíme se tu o budoucnosti, hybridy jsou v plánu už dlouho a tohle je známý koncept. Takové opomenutí by bylo nepochopitelné.

No právě. A když to budeš chtít udělat pořádně, tak to podle mne bez jednotky u spalovacího motoru nepůjde. Jinak budeš mít pohon všech kol na baterky. :-)

No, neřekl bych, že je to řešení pro situace, kdy se s pohonem všech kol nepočítalo. Spíš bych tu jako jeden faktor viděl, že to má být hybrid. A druhý faktor, že se ti třeba nechce investovat do klasického hardwaru, když takové řešení nemáš normálně k dispozici. Bohužel si myslím, že tohle řešení bude lákat, když spotřeba bude prioritou. Funkce té čtyřkolky může snadno být na vedlejší koleji (nouzovka, pro rozjezdy; přinejlepším optimalizovaná na silnici, mně tu však jde o funkci mimo asfalt). Což je dobrá cesta k nic moc systému. Ale jak říkám, možná někdo překvapí. Nepochybuji o potenciálu, ale o motivech.

Tomu, co popisuješ, se říká sériový hybrid. U paralelního jsou kola poháněna zároveň (paralelně) spalovacím motorem a elektromotorem. U sériového to jde z motoru přes generátor a elektromotor na kola (spalovací motor tedy pohání auto skrz elektromotor, tvoří řetěz, jsou za sebou, v sérii). Problém je, že je elektrická cesta (generátor-motor) neefektivní. Jako pohon všech kol ano, máš kontrolu nad každým kolem zvlášť.
hybrid je budoucnost od nizsi stredni minimalne pristich 5 l
| 28. 9. 2017
Peugeot nebyl jediný, kdo to mimo sportovní auta použil.
hybrid je budoucnost od nizsi stredni minimalne pristich 5 l
| 27. 9. 2017
Pri pohone som myslel to, ze v pripade serioveho hybridu ala BMW, kde je elektromotor medzi prevodovkou a motorom sice mozes zdielat diely, ale predlzi sa ti hnaci retazec, takze ak si pri vyvoji s tym nepocital, tak sa ti to nemusi vojst.
Aj ked ako si tak citam, tak so samotnou modularitou sa to nevylucuje, len mas menej moznosti.

Napajanie elektromotora je samozrejme otazka. Pri nejakej jednoduchej stavbe by to slo aj z alternatora, ale jasne, idealne z modulu priamo na klukovom hriadeli na vystupe z motora. Tu je vsak rovnaky problem ako som spominal v prvom odstavci, ci sa ti to zmesti.
Jedna z dalsich vyhod je, ze mozes na zadne kolesa prenies velky tocivy moment nezavisle od toho ako je dimenzovana prevodovka.

Suhlasim ale s tebou, ze hlavny zmysel je prave nahrada 4x4 resp. jeho implementacia tam, kde sa s nim nikdy nepocitalo pri vyvoji.

Osobne mi ako ideal pride aj tak paralelny hybrid, kde auto pohana 4x elektromotor a spalovaci motor funguje len ako generator pri stabilnom zatazeni.
hybrid je budoucnost od nizsi stredni minimalne pristich 5 l
| 27. 9. 2017
Jasne, bezne auto to zatial nema, zrejme sa im to nevyplatilo, aj ked PSA ukazalo, ze to je mozne, len to neodladili dost dobre, resp. neinvestovali dostatok prostriedkov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku