Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Komentář: Automobily jako obětní beránek? Bude mnohem hůř!

Svět motorů
Diskuze (358)

Možnost vlastnit osobní soukromý automobil je jednoznačně tím největším výdobytkem svobody jednotlivce v historii lidstva, píše v komentáři pro Svět motorů Petr Macinka, předseda politické strany Motoristé sobě. Dnes se však proti autům, motoristům a obyčejným lidem brojí. Kdo je tím skutečným viníkem?

V uplynulých týdnech jsme mohli sledovat hned několik významných událostí, které již brzy ovlivní život všech motoristů, a tedy vlastně život úplně všech normálních lidí. Evropský parlament v honbě za snižováním emisí CO2 schválil zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Tato nemilosrdná sebedestrukce Západu je doprovázena i prosazením tzv. normy Euro 7, která automobilovému světu zasadí ránu z milosti ještě o deset let dříve – již v roce 2025.

Ekonomická sebevražda

Nabízejí se otázky, proč to sami sobě děláme a komu mohou naše auta tolik vadit. Připomeňme si hlavní důvod, jímž je tato ekonomická sebevražda ospravedlňována. Hlásná trouba zelených aktivistů, nátlaková organizace Greenpeace, nedávno opět vyhrožovala, že „nesnížíme-li razantně emise CO2, dojde k nezvratným změnám a ztratíme naději zastavit globální oteplení okolo 1,5 °C“.

Všechny zelené sekty se ve svých apokalyptických výjevech vždy odvolávají na výstupy tzv. klimatického panelu OSN, který si tato (a leckdy i vyšší) čísla pravidelně cucá z prstu už desítky let. A je úplně jedno, že štědře financovaní pseudovědci, které tento panel sdružuje, se ve svých předpovědích dramaticky zmýlili vždy, bez výjimky.

Jenže číslo je jen číslo. Donedávna okrajová přírodní věda – klimatologie – se v důsledku miliardových dotací, subvencí, grantů a cestování po konferencích, na nichž i světoví vládci kolikrát sedí v publiku (o čemž se vědcům v seriózních oborech ani nesní), pohodlně dostala do popředí globálního zájmu. Zejména média tyto novodobé šarlatány milují a vytváří stálou poptávku po jejich katastrofických proroctvích. Vzniká tím umělý (ale funkční) tlak na politiky, aby „něco dělali“. A protože politik je obvykle člověk naivní a marnivý, rád se přidá. Hlavně když bude fotografován u toho, jak zodpovědně „řeší“ vzdálenou budoucnost, jíž se stejně sám ani nedožije (namísto „řešení“ skutečných problémů, které by mu mohly prohrát už příští volby).

Video se připravuje ...

Nebezpečná symbióza

Politikům, médiím, ale i zmiňovaným „vědcům“ (nejen) obsahově vypomáhá téměř mafiánská struktura zelených „neziskovek“, kterou se zvěstovatelům blížícího se zničení světa podařilo vytvořit během uplynulých dekád. Ukazuje se, že symbióza „pseudověda <–> média <–> politika <–> aktivisté z neziskovek“, k níž se v posledních letech významně přiblížil také byznys, funguje téměř dokonale. Má jen jeden malý háček. Je třeba něco udělat s nevěřícími. Tedy s obyčejnými lidmi, kteří si stále ještě myslí, že svá auta potřebují.

Řešení je jednoduché. Jedině svobodný člověk, jemuž byl díky kapitalismu (ať si na něj nadává, kdo chce, jak chce) umožněn skutečný osobní rozvoj, se může k planetě chovat „nezodpovědně“. Občanská svoboda a kapitalismus proto z pohledu zeleného systému řízení lidstva představují ty největší hrozby, které je třeba eliminovat.

Tím se dostáváme k tomu, čím jsme začali. K autům. Všichni revolucionáři všech dob se vždy snažili ovládnout obyvatelstvo tím, že lidem znemožnili pohyb, případně ho zkolektivizovali. Již nevolníci za feudalismu mohli svému pánovi koně pouze vést, ale nikdy na něm nesměli jet. A podobné je to i dnes, kdy sledujeme extrémní a stále se zvyšující ideologický tlak na omezování individuální automobilové dopravy ve prospěch dopravy veřejné.

Auta = výdobytek svobody

Možnost vlastnit osobní soukromý automobil je totiž jednoznačně tím největším výdobytkem svobody jednotlivce v historii lidstva. I v době tuhé československé normalizace měly miliony lidí možnost nasednout do svých embéček a trabantů a uniknout ze sídlištních garsonek na chalupu, na ryby, anebo někam do lesa, kde se alespoň chvíli cítili svobodně. Bez rozvíjejícího se automobilismu by nic takového neexistovalo.

Jenže jak teď lidem automobily zakázat? Jak zajistit, aby se životní úroveň, které se západní civilizaci podařilo v 21. století dosáhnout, opět snížila a lidé zároveň drželi ústa i krok? Klíčem k řešení tohoto „problému“ se stal zelený útok na fosilní paliva a s ním spojená globální blamáž okolo emisí CO2.

Cílem našich moderních zelených otrokářů je vytvoření „bezemisní a dekarbonizované“ společnosti, v níž jsou energetické potřeby uspokojovány pouze z tzv. obnovitelných zdrojů. Jenže málokdo si uvědomuje (a proto je důležité to připomínat), že právě snadno dostupné energie z fosilních a „neobnovitelných“ zdrojů (uhlí, ropa, zemní plyn, uran) stály za úspěšným rozvojem naší civilizace. Rozdíl mezi stavem světa a kvalitou života lidí na něm dnes a na konci 19. století je nekonečný. Za těch zhruba 150 let s fosilními zdroji lidstvo učinilo mnohem větší krok kupředu než za tisíce let předtím, kdy byla celá společnost odkázána pouze na přírodní neboli obnovitelné zdroje. Opravdu je nutné pokoušet se tento úchvatný vývoj zastavit? Opravdu si přejeme až takový „návrat k přírodě“?

Konec volného trhu?

Redakce časopisu Svět motorů si položila řečnickou otázku, zda jsou auta obětním beránkem emisí. Myslím, že to není přesné. Auta nemohou být obětí emisí, ale konkrétních lidí, kteří se nám je snaží zakázat. Všímejme si dobře, kdo tito lidé jsou. Ale všímejme si také těch, kteří podobná zvěrstva mohli zastavit, zpomalit, zablokovat, či alespoň oddálit, a neudělali to. I těch je dost. Shodou okolností nám zrovna vládnou. Pojem „obětní beránek“ sedí. Jenže je to termín ryze náboženský a každé náboženství si pro své bohy žádá obětin opakovaných. Automobilismus (a časem nepochybně i letectví) padne jako první, protože produkuje emise – bez ohledu na to, že míra jejich „škodlivosti“ je velmi sporná a mezi vědci disentujícími mimo struktury OSN se o tom vede živá a seriózní debata. Další v pořadí proto musí být obětována svoboda slova, protože pravda o klimatu může být jen jedna a vše ostatní jsou dezinformace. Následovat bude regulace soukromého majetku, aby nikdo nemohl vlastnictvím něčeho neekologického svévolně přispívat k záhubě planety. Ruku v ruce s tím musí nastat konec volného trhu, protože zboží i služby na něm obchodované je třeba regulovat, licencovat, a hlavně hlídat. Daň za to bude obrovská. Přibude více kontrol všeho možného. Autům nyní zakážou písty a výfuky, ale co nevidět se začnou povinně snižovat i emise mikročástic z brzdových systémů (viz zmiňovaná norma Euro 7). Brzdit to už pak sice úplně nebude, ale planetu zachráníme. S více kontrolami vznikne i více úřadů a zase bude více státu. Zelenost EU výrazně „ztmavne“. Piráti v ní si spolu s ostatními „zelenými khméry“ vynutí více globálních pravidel (a bohužel tím přivodí i více potenciálních globálních konfliktů), neboť emise CO2 jsou přece problémem globálním, takže se musí řešit celoplanetárně a pokud možno z jednoho místa.

Ptáte se, co za to? Uslyšíme stokrát omletou pohádku o tom, že za 300 let svět možná nebude o 1,5 °C teplejší. Zelené náboženství ale jinak nenabízí vůbec nic. Pouze odříkání, chudobu a v konečné fázi otroctví. To ten pan farář, který při nedělní mši v kostele slibuje svým ovečkám posmrtný život věčný, je v tomto srovnání vlastně docela grand.

Autor: Petr Macinka

Svět motorů
Diskuze (358)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
2. 12. 2023 10:04
Výborně napsáno!
Ok. Nevšiml jsem si, že je to už starší článek, ale jinak jako bych to napsal já sám, kdybych byl tak slohově zdatný....škoda, že nevzpomněl Al Gora, který má na tomto podvodu na lidstvo velkou zásluhu. Dnes už na něj nikdo nevzpomíná. Už není potřeba. Splnil svůj úkol. Rozpohyboval "lavinu" a obdržel za to Nobelovu cenu. Že residence Al Gora spotřebuje elektřiny (s neobnovitelných zdrojů) jako malá obec nikoho nezajímá.... (Na základě federálního zákona o právu na informace organizace získala účty za Gorovu dvacetipokojovou rezidenci v Nashvillu. A výsledek? Jeho roční spotřeba energie dvacetkrát převyšuje spotřebu průměrné americké domácnosti.
Pokrytec největšího kalibru... :-[] :-[] :-[]
24. 4. 2023 09:02
Re: Proc….
Počkej nechápu co myslíš tvou větou....

V obojim bylo jasne uvedeno, ze cilova stanice baterii je finalni recyklace.

O jakou finální recyklaci myslíš v té Indii půjde? Ty si v tom videu viděl nějakou recyklační linku a údaje o tom jak bude finální recyklace probíhat.

Myslím, že si to pořád nechpochopil, ale opravdu je plán takový se odpadu zbavovat. Svého času se vozilo skoro 8 milionů tun plastového odpadu na likvidaci do Číny, pak to Čína přestala odebírat, takže jsme začali mít v Evropě problém s likvidací. Teď se odpad u nás z půlky pálí a z půlky zakopává do země a to včetně plastového. Za mě to je pěkný hnus to zahrabávat do země. To si možná ani nevěděl co? Možná se radši ani nebudeme bavit o uhlíkové stopě takového počínání. Přestěhovat 8 milionů tun bordelu přes půl planety, abych ho tam spálil to je velká prasečina i na mě a to jsem antiekolog. Zvláštní je, že prasata, která ekologické příručky hltají i na záchodě, takové počínání schvalují viď? Jedno jestli miliony tun plastu nebo elektrických baterek.
24. 4. 2023 08:55
Re: Proc….i
Takhle tupě uvažuješ? Samozřejmě, že ne nesouhlasím se zákazem ICE. Tam žádné rovnítko není.

Nebo taky myslíš, že platí taková přímá úměra u každé negativně působící činnosti?

- kouření je škodlivé = zakážeme ho
- alkohol je škodlivý = zakážeme ho
- smažená jídla jsou škodlivá = zakážeme je
- produkce masa vytváří emise CO2 = zakážeme maso
- létání vytváří emise CO2 = zakážeme ho

Takže proč chceš zakazovat ICE ty bolševiku? Baví tě zakazovat lidem žít? Jaký další zákaz by si aplikoval, aby si omezil svobodu?
24. 4. 2023 08:50
Re: Proc….i
Žádná levná elektřina nebude. Vypínání stabilních zdrojů v Německu bude způsobovat nedostatky v době, kdy bude po elektřině velká poptávka. Že budou vznikat okamžiky, kdy bude elektřina za zápornou cenu to je samozřejmě pravda a čím víc solárů nainstalujeme tím častěji je budeme muset vypínat viz.

https://www.idnes.cz/…58_ekonomika_maz
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2023 07:14
Re: Proc….i
1. http://www.novyzivot.cz/?…

2. ty jako volič KSČm - z toho můžeš mít problém už tady na Zemi :-!

3. něco z OZE je po tolika odkazech a vysvětleních FAKT TRAPNÝ

4. viz HLAVNÍ EKONOM ČEZu https://podcasty.seznam.cz/…nosti-cez-209785

5. o věcech kterým nerozumíš nemluv = takže NAVĚKY pšššššt :*)

Bonus BUDE MNOHEM HŮŘ https://fdrive.cz/…ku-v-cesku-10554