Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec futuristického designu? Další elektrická BMW už tolik nevyniknou, přiznává šéfdesignér

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 10. 2018
50
4
Zobrazit náhledy (50)
BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster
Elektrické a hybridní bavoráky dnes pro jejich futuristický design rozeznáte na první pohled. Podle vedení designového týmu se to ale v brzké budoucnosti změní.

Když mnichovská automobilka uváděla na trh elektrickou i3 a plug-in hybridní sporťák i8, rozhodla se vozy od zbytku portfolia oddělit futuristickým a výrazným vzhledem. To se jí povedlo, málokdo by tipoval, že i8 letos slaví již čtvrtý rok v sériové produkci.

Podle šéfa designového týmu Adriana van Hooydonka se však blíží doba, ve které už nebude nutné elektromobily designově oddělovat. Stávají se totiž součástí hlavního proudu. „Elektrická mobilita se rozšiřuje mezi všemi vozy v krátkém časovém úseku. Elektrický či plug-in hybridní pohon už jsou vlastně jen položky, které při objednávce můžete zaškrtnout v konfigurátoru,“ říká van Hooydonk, do jehož týmu patří i Jozef Kabaň, bývalý šéfdesignér Škodovky.

„Faktem je, že zákazníci BMW vždy chtějí dynamické auto, ať už má baterie, nebo ne. Je tu tedy stále méně důvodů, proč by se tyto vozy měly vzhledově lišit,“ uvedl dále lídr designového týmu BMW.

Konce inovativně navržených BMW se ale prý bát nemusíme. Progresivní design a inspirace jsou pro mnichovskou automobilkou nadále klíčové faktory. „Elektrifikace není jedinou oblastí našeho průmyslu, která představuje výraznou změnu. Je jasné, že nás čeká hodně práce a návrháři budou moci hledat nové cesty.“

Pravdivost slov potvrzuje třeba koncept elektrického SUV iX3, jenž se představil na autosalonu v Pekingu. Sportovně-užitkový vůz sází na tradiční pojetí designu a inspiraci čerpá z konvenčně poháněné X3. Roku 2021 se zase dočkáme elektrického sedanu i4, který doplní elektrické SUV velikostně odpovídající X5, jež bude vycházet z konceptu Vision iNext.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Zaškrtnutí v konfigurátoru
traveldrive
| 17. 10. 2018
:yes: Toto je málokto schopný prijať a pochopiť. Každopádne návrh elektromobilu úpravou klasiky je technicky najhorší a zároveň drahý spôsob, u ktorého naviac hrozí kopa problémov vyplývajúcich z odlišností konštrukcie.
Zaškrtnutí v konfigurátoru
kalousek
| 17. 10. 2018
Těžko to bude rovnaká karoséria. Pokud má elektromobil aspoň trochu fungovat, akumulátory musí mít v podlaze. A tím pádem je konstrukce karosérie i celého auta úplně jiná, i když by karosérie vypadala zvenku na pohled stejně
Zaškrtnutí v konfigurátoru
clippyRS4
| 17. 10. 2018
Ono to ide, staci sa pozriet na Ioniq, Niro, Kona alebo eGolf, kde mozes mat v rovnakej karoserii spalovak, hybrid alebo full elektro. Druha vec je, ze taketo riesenie 3v1 ma negativny vplyv na jazdne vlastnosti, co Korejci dokazuju najlepsie (tazke baterie vzadu, predny nahon, nezatazeny predok), vysledok je, ze Ioniq hrabe ako besny pri kazdej prilezitosti a v zime je to este vacsia “sranda”. A kedze BMW sa tvari, ze si vzdy zakladalo na jazdnych vlastnostiach, tak sa takouto cestou asi nevydaju...
Zaškrtnutí v konfigurátoru
kalousek
| 17. 10. 2018
"...Elektrický či plug-in hybridní pohon už jsou vlastně jen položky, které při objednávce můžete zaškrtnout v konfigurátoru,“ říká van Hooydonk..."

Nechci panu Hoodynkovi fušovat do řemesla ale myslím, že je dnes zcela zásadní rozdíl mezi konstrukcí elektromobilu a klasického auta. Kvůli umístění hromady akumulátorů a naopak nepotřebě soustavy spalováku s převodovkou vyžadují ryzí elektromobily zásadně odlišnou konstrukci a výsledkem toho "zaškrtnutí v konfigurátoru" bude tedy zcela jiné auto

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku