Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konečně má manuál! Švýcaři vylepšili Alfu Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione s manuální převodovkou
Alfa Romeo 8C Competizione s manuální převodovkou
Alfa Romeo 8C Competizione s manuální převodovkou
Alfa Romeo 8C Competizione s manuální převodovkou
23 Fotogalerie
Lukáš Volšický

Švýcaři z Officine Fioravanti představují novou vylepšenou Alfu Romeo 8C Competizione. Konečně má manuál, který nově doplňují i modernější podvozek Öhlins a karbon-keramické brzdy.

Vzpomínáte si, když se Alfa Romeo rozhodla oslavit své legendární modely 8C? Na opravdové ikony předválečných automobilových závodů před více než 15 lety navázala moderním sportovním kupé 8C Competizione. To však nikdy nevyráběla s manuální převodovkou a atmosférický vidlicový osmiválec vyvinutý spolu s Ferrari a Maserati spojila výhradně se šestistupňovým automatem.

A právě teď toho využila švýcarská společnost Officine Fioravanti, aby moderní Alfu Romeo 8C Competizione konečně vybavila vytouženou šestistupňovou manuální převodovkou. Nový program se oficiálně jmenuje „Evoluzioni Tecniche“ a zbavuje se původní šestistupňové robotizované sekvenční převodovky s pádly řazení pod volantem ve prospěch nového šestistupňového manuálu.

Švýcaři jej dokonce vybavili otevřenou kulisou řazení, charakteristickou pro starší italské sporťáky, i novou sadou hliníkových pedálů. Současně zapracovali na kalibraci softwaru řídicí jednotky motoru, aby údajně dosáhli vyššího výkonu i lepší spolupráce osmiválce s novým manuálem. Sice neuvádějí výsledky svých vylepšení, ale standardně se 8C Competizione vyráběla s vrcholnou silou o 331 kW (450 koních) a 480 newtonmetrech.

Video placeholder
Alfa Romeo 8C Competizione • Zdroj: 1910AlfaRomeo

Během neoficiální modernizace se Alfa Romeo 8C Competizione dočkala také modernějšího elektricky nastavitelného podvozku Öhlins a nových karbon-keramických brzd. S výrazně modernější technikou tak sportovní alfy od Officine Fioravanti nabídnou ještě pokročilejší a zábavnější jízdní vlastnosti než standardní tovární vozy. Poslední velkou novinkou pak jsou karbonová skořepinová sedadla s homologací FIA.

Alfa Romeo 8C Competizione od Officine Fioravanti zatím nemá zveřejněnou cenu, ale nepochybně vysoká. Tomu přispěje i exkluzivita modelu, protože v letech 2007 až 2010 bylo vyrobeno jen 500 kupé a 329 spiderů. Aktuální ceny ojetých kusů přitom v inzercích začínají od přibližně šesti milionů korun.