Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo uvádí nové speciální edice Tributo Italiano. Začínají od 1,2 milionu

Lukáš Volšický
Diskuze (10)

Italové z Alfy Romeo začínají v Česku prodávat novou speciální edici Tributo Italiano pro všechny aktuální modely. A zároveň odhalují současnost i budoucnost značky na našem trhu.

Alfa Romeo oslavuje svou domovinu a na českém trhu začíná prodávat novou speciální edici Tributo Italiano. Novinka je dostupná pro všechny aktuální modely, tedy Giulii, Stelvio i Tonale, a přináší to nejlepší z nabídky jednotlivých variant. Specifikem limitované edice vzdávající hold italské kultuře navíc je jediná nabízená trojice barev, jež se dohromady spojují v tradiční italskou trikolóru.

Nová limitovaná edice pochopitelně zakládá na již modernizovaných modelech a disponuje tou nejlepší výbavou, jakou si u jednotlivých aut můžete zvolit. Standardem všech vozů Tributo Italiano tak je audio Harman/Kardon, kožené čalounění, akcenty italské trikolóry nebo dvoubarevní lakování. To nejlepší se v nich prezentuje i v technice. U všech tří modelů můžete mít maximální výkon až 280 koní, pohon všech kol Q4, aktivní podvozek Alfa Active Suspension a hliníková kola o rozměrech 19 až 21“.

Modely Giulia a Stelvio jsou v nové speciální edici Tributo Italiano dostupné s zážehovým motorem 2.0 Turbo Q4 o 280 koních, nebo vznětovou jednotkou 2.2 JTDm Q4 o 210 koních. Zatím nejmodernější prodávaný model Tonale pak disponuje dvěma elektrifikovanými jednotkami – Plug-in Hybrid Q4 o 280 koních, nebo Hybrid VGT o 160 koních.

A kolik nové speciální modely stojí? Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano začíná od 1.199.000 Kč, Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano stojí od 1.499.000 Kč a za Alfu Romeo Stelvio Tributo Italiano zaplatíte minimálně 1.619.000 Kč. Nová edice je přitom první globální speciální sérií značky.

Současnost a budoucnost Alfy Romeo v Česku

Oficiální český dovozce Alfy Romeo by letos na našem trhu chtěl prodat až 300 kusů a ve srovnání s loňským rokem si přilepšit o 50 procent. Od začátku letošního roku zatím zaregistroval 98 nových vozů a disponuje 106 objednávkami, včetně nové limitované edice Super Sport pro nejrychlejší modely Giulia Quadrifoglio a Stelvio Quadrifoglio. Zatím je největším tahákem stelvio s 50 procenty tržního podílu, za nímž následuje giulia s 30 procenty a tonale s 20 procenty.

Ještě před koncem letošního roku se u nás objeví i nová Alfa Romeo Junior a český importér odhaluje i budoucnost značky. Už v roce 2025 se představí nová generace modelu Stelvio a v následujícím roce se můžeme těšit i na pokračování modelu Giulia. V roce 2027 pak nabídne kompletně elektrifikované portfolio.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
31. 5. 2024 17:01
Re: Pekné, ale tá cena...
Od Dedu som si práve dnes zabudol pýtať povolenie.
Toto nevypadá až tak zle ale chcelo by to ešte niečo na štýl "QV paket" z exteriéru.
2L sú vcelku fajn a idú ešte slušne ladiť keby sa málilo 280 kobýl.
Avatar - iudex
31. 5. 2024 14:21
Re: Pekné, ale tá cena...
Za "ussssraný štvorvalec" treba dávať Pradedov copyright. :D
Ono najviac zmyslu mi dávajú tie nižšie výbavy, napr. Sprint, je tam už 280k, štvorkolka, automat, už slušná výbava a reálna cena pod 50t: https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - speedfred
31. 5. 2024 13:19
Re: Pekné, ale tá cena...
Giulia a Stelvio sú parádne jazdiace autá a hlavne majú stále pekné interiéry aj napriek digitalizácii (zdravím do BMW).
Ako píšeš, najväčší problém s povesťou (dedičstvo minulosti) je hlavne cena. Fakt to vyletelo až nechutne a hlavne zamrzí to keď viem za koľko sa dala kúpiť QV pár rokov dozadu. Teraz máš za to síce vyšperkovaný ale stále len usss.raný 4 valec.
Avatar - iudex
31. 5. 2024 09:09
Pekné, ale tá cena...
Tributo Italiano modely vyzerajú parádne, pekne vyšperkované a vizuálne asi vrchol daných modelov. Na druhej strane neviem, či je to cesta, ktorou sa zvýšia predaje. Ja som sa napr. o Giuliu zaujímal, vyskúšal, dal si spraviť ponuku a teda problém rozhodne nebol v tom, že si ju neviem vyšperkovať podľa potreby. Problém bol naopak v tom, že čím vyšperkovanejšia Giulia, tým menej zmyslu mi dávala. Pretože napriek kvalitám (bežnej) Giulie je to stále iba štvorvalec a tam za mňa ako takú psychologickú hranicu vnímam sumu 50000 eur. Avšak už normálne, vybavenejšie Giulie atakovali 60t a to je proste za štvorvalec príliš. Tributo Italiano za 1,6M Kč (cca. 64t eur) je ďaleko za hranicou prijateľnosti. Ako klinec je fakt, že (aspoň u nás) Alfa ani nevie dať zľavu, ktorá by tú cenu trošku znormalizovala (len jednotky percent).
Avatar - iudex
31. 5. 2024 08:56
Re: ???
Giulia tu stále je a je to skvelé auto, tak nerozumiem tomu plaču, akoby ju zarezali a nebolo už čo kúpiť. ;-\