Korejští dodavatelé autodílů by mohli expandovat v zahraničí
BMW tento měsíc oznámila, že má smlouvy s 12 jihokorejskými dodavateli. "Je to poprvé, kdy luxusní automobilová značka zveřejnila, že bude ve svých autech používat korejské součástky," upozornil analytik Ko Te-bong ze společnosti IBK Investment & Securities.
V Jižní Koreji vznikla silná základna dodavatelů autodílů díky místním automobilkám Hyundai a Kia, kterým se daří expandovat na zahraničních trzích. Dodavatelé by nyní mohli následovat jejich příkladu. "Úspěch korejských výrobců automobilů nutí (zahraniční) automobilky zaměřit pozornost na jejich dodavatele," řekl analytik Kang Sang-min z firmy Hanhwa Securities.
Světové automobilky usilovně hledají levné součástky s vysokou kvalitou, protože čelí rostoucí konkurenci. Japonské automobilky se nyní navíc potýkají s negativními dopady silné domácí měny, které by mohly kompenzovat posílením nákupů součástek v zahraničí. Prezident japonské automobilky Mitsubishi Motors Osamu Masuko již uvedl, že má v úmyslu nakupovat více korejských součástek.
Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor loni začala nakupovat část potřebné oceli od největší jihokorejské ocelárny POSCO. Dříve přitom korejskou ocel odmítala s tím, že nesplňuje její normy. Žádné další dohody s jihokorejskými dodavateli však Toyota zatím podle mluvčí nemá, napsala agentura Reuters.