Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejští dodavatelé autodílů by mohli expandovat v zahraničí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Jihokorejští dodavatelé automobilových součástek by se podle analytiků mohli začít výrazněji prosazovat v zahraničí. Mezi jejich klienty již patří například německá společnost BMW.

BMW tento měsíc oznámila, že má smlouvy s 12 jihokorejskými dodavateli. "Je to poprvé, kdy luxusní automobilová značka zveřejnila, že bude ve svých autech používat korejské součástky," upozornil analytik Ko Te-bong ze společnosti IBK Investment & Securities.

V Jižní Koreji vznikla silná základna dodavatelů autodílů díky místním automobilkám Hyundai a Kia, kterým se daří expandovat na zahraničních trzích. Dodavatelé by nyní mohli následovat jejich příkladu. "Úspěch korejských výrobců automobilů nutí (zahraniční) automobilky zaměřit pozornost na jejich dodavatele," řekl analytik Kang Sang-min z firmy Hanhwa Securities.

Světové automobilky usilovně hledají levné součástky s vysokou kvalitou, protože čelí rostoucí konkurenci. Japonské automobilky se nyní navíc potýkají s negativními dopady silné domácí měny, které by mohly kompenzovat posílením nákupů součástek v zahraničí. Prezident japonské automobilky Mitsubishi Motors Osamu Masuko již uvedl, že má v úmyslu nakupovat více korejských součástek.

Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor loni začala nakupovat část potřebné oceli od největší jihokorejské ocelárny POSCO. Dříve přitom korejskou ocel odmítala s tím, že nesplňuje její normy. Žádné další dohody s jihokorejskými dodavateli však Toyota zatím podle mluvčí nemá, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
13. 9. 2010 11:40
Re: kvalita
Nesmíme zapomínat že velká část korejských dodavatelů postavila své fabriky v ČR a SR kvůli HMMC v Nošovicích a KMS v Žilině. Jen na severní moravě je jich zhruba 12.
13. 9. 2010 10:50
kvalita
Nebál bych se, že ty součástky budou nekvalitní jen je to krapet daleko. Nechtěl bych zařizovat tu logistiku. Těžko říct jestli to po zaplacení dopravy a dodatečných nákladů na zřízení bezpečnostních skladů nevyjde dráž než od místních dodavatelů. Vzhledem k tomu, že z Korei nelze napřímo zásobovat BMW Just in time nebo kanbanem, budou se tu na ty díly muset zřídit nějaký mezisklady a to nebude zadarmo.