Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Křiklavé, až bolí oči. Tohle Porsche 911 Turbo S prý stojí skoro 20 milionů

Jan Zajíc Jan Zajíc 17. 12. 2021 • 22:51
29
Zobrazit náhledy (29)
Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998) Porsche 911 Turbo S (1998)

Porsche 911 Turbo S generace 993 je určitě autem, které by řada z nás chtěla mít v garáži. Co kdyby ale vypadalo takto?

Porsche, které si můžete prohlédnout v galerii, je aktuálně na prodej v Kanadě. Ale o to ani nejde. Mnohem zajímavější je poměrně vysoká cena, za níž je Turbo S k mání - nabízí se za v přepočtu asi 19,9 milionu korun.

Vysoká požadovaná částka pak souvisí se záležitostí, která nás na německém sporťáku zaujala nejvíc: tohle auto je v jedinečné specifikaci, tak výrazně barevné, že vás z toho možná budou bolet oči.

Tohle Porsche 911 Turbo S si v roce 1998 objednal kuvajtský politik šajch Násir Muhammad Ahmad Sabah, který to později dokonce dotáhl až na post předsedy vlády. Vykonával ho v letech 2006 až 2011.

Požadavky na provedení vozu měl skutečně neobvyklé. Pro karoserii například vybral lak Vanilla Yellow, který však spíš než vanilkově žlutou připomíná odstín na pomezí žluté a mátové.

Ještě mnohem divočejší je interiér. V něm najdeme extravagantní kožené čalounění kombinující zářivě žlutou a oranžovou, opulentní dřevěné dekory a také koberce, podlahu a další části kabiny přikryté tkaninou v pískové barvě. Zvláštní mix, viďte?

Na hlavové opěrky se dále dostaly iniciály prvního majitele - NMS - a za zmínku rozhodně stojí, že barevnou kůží jsou čalouněny dokonce i ovládací prvky.

Kuvajtský vlastník přitom auto skoro nepoužíval, vůz má za sebou jen 135 kilometrů. I proto překvapí, že v letech 2010 až 2014 911 podstoupil kompletní renovaci u Porsche Classic v Německu. Od jejího dokončení sporťák mimochodem najezdil jen 106 kilometrů...

Technika je klasická, takže za zadními koly pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru, který poskytuje 450 koní. Spojený je s manuální převodovkou.

Související články

Témata
Články odjinud