Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Niva: Legenda žije dál, nyní jako modernizovaná verze 2010

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Ruská Lada nabízí Nivu také na západních trzích a to navzdory záplavě všech více nebo méně terénních SUV. Nesmrtelný terénní klasik z Východu prošel decentní modernizací, která dorazila na německý trh.

Změny jsou opravdu malé, ale jak technického, tak i optického rázu. Zvenčí nejde o žádný radikální facelift, Niva si stále zachovává svůj tradiční vzhled, který známe již 33 let. Jen přední blikače dostaly mírně odlišný tvar a jsou větší, stejně jako zpětná zrcátka, která jsou nově nastavitelná zevnitř.

Interiér nabízí přepracovaná sedadla, ta přední mají výraznější boční vedení. Systém sklápění zadní lavice je jednodušší, na opěradle je plastová páčka. Změnila se přístrojová deska, která nabízí displej s denním a celkovým počitadlem kilometrů, voltmetr, digitální hodiny a ukazatel venkovní teploty.

Technické modifikace představují odolnější spojka, nový posilovač brzd, těsnění vodního čerpadla

a blíže neurčené úpravy přívodu paliva včetně filtru. Co se podvozku týče, změny se dotkly zavěšení, na zadní nápravě pak najdeme silnější tlumiče. Jedinou pohonnou jednotkou v nabídce je stále čtyřválcová zážehová sedmnáctistovka o výkonu 60 kW (81 k), která díky vícebodovému vstřikování Bosch splňuje emisní normu Euro 4.

Zda se těchto úprav dočkají také vozy nabízené v České republice, není zatím známo.

Loni prodal importér CS Autolada rovnou stovku Niv. Od loňského prosince klesla první cena Nivy o 10 tisíc Kč, v současné době začíná ceník osobního provedení na 235.900,- Kč vč. DPH.

Pozn. Modernizovaná Niva 2010 je pouze na úvodní fotografii, snímky ve fotogalerii ukazují starší verze.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - chetoos
6. 6. 2010 19:45
niva
Konečně modernizace lade nivě prospěje už od 80 let se vyráběla pořád stejná.Uvidíme co ukážou podrobnější fakta co se zmodernizovalo je to supr auto :yes:
Avatar - woody-alien
30. 4. 2010 12:08
Re: kvalita
Jimny je "držák". 11 let starý auta se prodávaj klidně za víc jak třetinu ceny novýho. Motor, myslím tedy benziňák, má rozvody řetězem a i u starýho typu s řemenem se měnil jenom řemen bez kladek za pakatel. Pokud není zhuntovanej denním provozem v kamenolomu, pak je na servis nenáročnej.Nedávno jsem jednoho koupil, auto do města pro dva lidi jak dělaný. :yes: ;-)

A když s ním nepracuješ, tak můžeš blbnout na stráních nad vesnicí.
30. 4. 2010 10:36
Re: kvalita
Ak sa normálne nepredáva, akoby ani nebolo. Máš pravdu. Je to škoda.
Myslím, že keby niekto spravil jednoduchý ortodoxný terénniačik, mal by úspech, na trhu nie je skoro nič.
Avatar - Barrichello
30. 4. 2010 08:20
Re: kvalita
On existuje Chevrolet Niva, leč oficiálně se na žápadoevropských trzích neprodává (pár ks tu samo je, přes šedej dovoz).

Ovšem jde o výrobek spoelčného podniku GM a AvtoVaz, ovšem jaksi se nebyli schopni dohodnout, kam vůz pustit a nebyli schopni mu udělat evropskou homologaci. Škoda, protože je to zajímavý vůz.
30. 4. 2010 08:16
Re: Pěkné?
Máš pravdu, ale je to také i o penězích. Do terénu bych si tohle, jako druhé auto klidně koupil pokud bych měl ještě horskou chatu, proč ho nemít. Opravy toho auta stačí dělat i v domácích podmínkách, dnešní moderní další teréňáky tuto výhodu už pomalu nemaj. Příznivcům této značky to ale nevadí, dělaj to s láskou a rádi. Co na tom, že je vše už na dnešní dobu zastaralé, hlavně že to jezdí a jemné zacházení s ním ani nevyžaduje. Ovšem pojmem modernizace bych si v tomhle případě představoval už něco jiného. Ale to nechám na posouzení dalších.