Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada už prodává novou Nivu Travel. Ceny jsou neodolatelně nízké

Jan Zajíc
Diskuze (32)

Ruská automobilka Lada nedávno zahájila prodej nové Nivy Travel. A pohled na ceník a výbavu je docela zajímavý.

Nejprve si ale musíme připomenout, co je Niva Travel zač. Zjednodušeně řečeno jde o omlazenou verzi někdejšího Chevroletu Niva, který se poté, co AvtoVAZ odkoupil od amerického koncernu General Motors jeho 50procentní podíl, přejmenoval na Ladu Niva. Po zmíněné modernizaci se z tohoto vozu stala Lada Niva Travel.

Přídomek Travel odlišuje vůz od původní Nivy, kterou Lada stále prodává. Když v ruské automobilce držela podíl skupina GM, vyráběla se jako Lada 4x4, nyní ji v nabídce najdeme jako Nivu Legend.

A teď už se můžeme věnovat modelu Niva Travel, tomu novějšímu. Ten tedy nedávno prošel rozsáhlým faceliftem, který přinesl zejména výrazně přepracované přední partie, celkové designové retuše a omlazení interiéru.

Niva Travel je v Rusku k mání v pěti výbavových liniích - Classic, Comfort, Comfort Off-road, Luxe a Luxe Off-road. Všechny varianty pohání výhradně 1,7litrový zážehový čtyřválec spojený s pětistupňovou manuální převodovkou, který nabízí nejvyšší výkon 58,5 kW při 5000 min-1 a maximální točivý moment 127 N.m při 4000 min-1.

Z klidu na stovku 1485 kg vážící Niva Travel akceleruje za dlouhých 19 sekund a rozjede se maximálně na 140 km/h.

Budoucí majitele však bude spíš zajímat, že všechny verze disponují stálým pohonem všech kol, uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou. Bez jednoho milimetru 4,1 metru dlouhá Niva Travel také potěší světlou výškou 220 mm.

A z českého pohledu vypadají zajímavě i ceny. Základní provedení startuje na částce 762.900 rublů, což je v přepočtu 223 tisíc korun. Výbava samozřejmě není vyloženě bohatá - auto stojí na 16palcových "plecháčích" a nabízí například airbag řidiče, světla pro denní svícení, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelný volant, 12V zásuvku a USB port, elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka nebo centrální zamykání.

Na druhém konci nabídky je Luxe Off-road za 920.900 rublů, tedy asi 269 tisíc korun. Nejdražší provedení je vybaveno například vyhřívanými sedadly, zadními parkovacími senzory, couvací kamerou s ostřikováním, klimatizací, multimediálním systémem se 7palcovým dotykovým displejem, 16palcovými litými koly nebo vyhřívaným čelním sklem.

Jan Zajíc
Diskuze (32)

Doporučujeme

24. 8. 2021 16:05
Re: Back to the 90s
Však BMW začal vstrekovanie používať už v roku 1973 :-)
26. 7. 2021 17:40
Re: Niva kontra duster
Viděl jsem ASX po 11 měsících. Jestli jste si krom vosku nedal i peclivy nastrik podvozku, tak Vas docela lituju...
Avatar - narona
24. 3. 2021 18:33
Re: Pro východní trhy vč. našeho ideál
No díval jsem se ted nedávno na nabídku Largusu za 400 tisíc, to mi příjde pěkně ujetý vzhledem k tomu že to je stará dačka co tu dřív stála 200 :D Nevím ale z jakých plechů jsou ty nové Largusy.
Avatar - narona
24. 3. 2021 18:31
Niva kontra duster
Před pár lety jsem si vybíral mezi nimi. Duster byl tišší ale všechno papír. A vzhledem k tomu že ani jeden si nehraje na nějaké vysokopevnostní oceli tak mi příjde pancíř lady jako lepší volba do terénu. Můj balkánský příbuzný zlikvidoval blatník a dveře dusteru o dubovou větev průměru 3 cm.
Jako jo crash testy určitě s přehledem vyhraje duster, to ale nic neříká o reálné odolnosti při každodenním používání. Lady chtějí akorát ihned dutiny voskovat.
No nakonec jsem nekoupil ani jedno a šel do L200 už kvůli té bezpečnosti :D
24. 3. 2021 17:59
📵📵📵
Ty nejsi chytrej