Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada už prodává novou Nivu Travel. Ceny jsou neodolatelně nízké

Jan Zajíc Jan Zajíc 23. 3. 2021 • 03:52
42
32
Zobrazit náhledy (42)
Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel Lada Niva Travel

Ruská automobilka Lada nedávno zahájila prodej nové Nivy Travel. A pohled na ceník a výbavu je docela zajímavý.

Nejprve si ale musíme připomenout, co je Niva Travel zač. Zjednodušeně řečeno jde o omlazenou verzi někdejšího Chevroletu Niva, který se poté, co AvtoVAZ odkoupil od amerického koncernu General Motors jeho 50procentní podíl, přejmenoval na Ladu Niva. Po zmíněné modernizaci se z tohoto vozu stala Lada Niva Travel.

Přídomek Travel odlišuje vůz od původní Nivy, kterou Lada stále prodává. Když v ruské automobilce držela podíl skupina GM, vyráběla se jako Lada 4x4, nyní ji v nabídce najdeme jako Nivu Legend.

A teď už se můžeme věnovat modelu Niva Travel, tomu novějšímu. Ten tedy nedávno prošel rozsáhlým faceliftem, který přinesl zejména výrazně přepracované přední partie, celkové designové retuše a omlazení interiéru.

Niva Travel je v Rusku k mání v pěti výbavových liniích - Classic, Comfort, Comfort Off-road, Luxe a Luxe Off-road. Všechny varianty pohání výhradně 1,7litrový zážehový čtyřválec spojený s pětistupňovou manuální převodovkou, který nabízí nejvyšší výkon 58,5 kW při 5000 min-1 a maximální točivý moment 127 N.m při 4000 min-1.

Z klidu na stovku 1485 kg vážící Niva Travel akceleruje za dlouhých 19 sekund a rozjede se maximálně na 140 km/h.

Budoucí majitele však bude spíš zajímat, že všechny verze disponují stálým pohonem všech kol, uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou. Bez jednoho milimetru 4,1 metru dlouhá Niva Travel také potěší světlou výškou 220 mm.

A z českého pohledu vypadají zajímavě i ceny. Základní provedení startuje na částce 762.900 rublů, což je v přepočtu 223 tisíc korun. Výbava samozřejmě není vyloženě bohatá - auto stojí na 16palcových "plecháčích" a nabízí například airbag řidiče, světla pro denní svícení, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelný volant, 12V zásuvku a USB port, elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka nebo centrální zamykání.

Na druhém konci nabídky je Luxe Off-road za 920.900 rublů, tedy asi 269 tisíc korun. Nejdražší provedení je vybaveno například vyhřívanými sedadly, zadními parkovacími senzory, couvací kamerou s ostřikováním, klimatizací, multimediálním systémem se 7palcovým dotykovým displejem, 16palcovými litými koly nebo vyhřívaným čelním sklem.

Související články

Témata
24. 8. 2021 16:05
Re: Back to the 90s
Však BMW začal vstrekovanie používať už v roku 1973 :-)
26. 7. 2021 17:40
Re: Niva kontra duster
Viděl jsem ASX po 11 měsících. Jestli jste si krom vosku nedal i peclivy nastrik podvozku, tak Vas docela lituju...
Avatar - narona
24. 3. 2021 18:33
Re: Pro východní trhy vč. našeho ideál
No díval jsem se ted nedávno na nabídku Largusu za 400 tisíc, to mi příjde pěkně ujetý vzhledem k tomu že to je stará dačka co tu dřív stála 200 :D Nevím ale z jakých plechů jsou ty nové Largusy.
Avatar - narona
24. 3. 2021 18:31
Niva kontra duster
Před pár lety jsem si vybíral mezi nimi. Duster byl tišší ale všechno papír. A vzhledem k tomu že ani jeden si nehraje na nějaké vysokopevnostní oceli tak mi příjde pancíř lady jako lepší volba do terénu. Můj balkánský příbuzný zlikvidoval blatník a dveře dusteru o dubovou větev průměru 3 cm.
Jako jo crash testy určitě s přehledem vyhraje duster, to ale nic neříká o reálné odolnosti při každodenním používání. Lady chtějí akorát ihned dutiny voskovat.
No nakonec jsem nekoupil ani jedno a šel do L200 už kvůli té bezpečnosti :D
24. 3. 2021 17:59
📵📵📵
Ty nejsi chytrej
Články odjinud