Modernizovaná Lada Largus se začíná vyrábět. Má interiér z Dusteru. Toho prvního...
Dacia Logan MCV první generace žije dál. Na ruském trhu se nadále prodává jako Lada Largus, přičemž vůz se pro letošní rok dočkal zásadní modernizace.
Lada je dnes součástí skupiny Renault, jejíž vedení vidí v ruské značce velký potenciál. Oficiálně se tak potvrdil příchod nové generace slavné Nivy pro rok 2024, v rámci snižování vývojových a výrobních nákladů se chystá užší spolupráce s podobně koncipovanou značkou Dacia. Taková kooperace ale začala už před lety a trvá dodnes.
Prvním výsledkem spolupráce mezi Ladou a Renaultem se totiž stala Lada Largus, rodinné kombi, které se začalo vyrábět v roce 2012 jako nepřímý nástupce VAZu 2104. Jednalo se o upravenou Dacii Logan MCV první generace, jenže zatímco rumunské kombi už dávno dostalo druhou generaci a hovoří se už o dalším nástupci v podobě crossoveru, Largus žije dál. Pro rok 2021 se však dočkal zásadní modernizace. Vůz byl přitom modernizován už v roce 2019.
První snímky inovovaného Largusu byly zveřejněny loni, kdy vyšlo najevo, že se automobil dočká zcela přepracované přídě. Ta se dočkala motivu písmena X, což je poznávací znak aktuálních modelů ruské značky. Změny byly opravdu rozsáhlé, což dokazuje třeba i použití aerodynamičtějších vnějších zpětných zrcátek. Spolu se zahájením sériové výroby, k čemuž došlo 4. února, pak automobilka odhalila i další detaily.
Prozradila tak zásadní změny také v kabině. Largus se totiž dočkal nové palubní desky. Ta sice kulatými výdechy připomíná dosavadní řešení, je ale nově koncipována, s novým přístrojovým štítem, možností obrazovky multimediálního systému nebo jinak řešeným prostorem před spolujezdcem. Pokud je vám její tvar povědomý, není to jen pocit. Palubní deska totiž byla převzata z první generace Dacie Duster, respektive z její modernizované verze. I tak může vypadat spolupráce mezi Ladou a Dacií... Souvisí to mimo jiné s tím, že se pro ruský trh přímo v Rusku vyrábí Duster se znaky Renaultu.
Součástí provedených úprav je také přesunutí ovladačů elektrického stahování oken ze středového panelu na dveře, případně použití komfortnějších sedadel nebo nového volantu.
Naopak informace o nabídce motorů zatím nebyly zveřejněny. Očekává se tak zachování stávající atmosférické šestnáctistovky, nabízené ve dvou výkonových verzích s 64 a 78 kW. Obě se dnes spoléhají na pětistupňový manuál.
První vyrobený kousek modernizovaného Largusu je mimochodem terénní verze Cross s oplastovanou karoserií, navíc v maximální možné konfiguraci. Zaujme také lak, odstín nazvaný podle stejnojmenné pouště Karakum je nově nabízený.
Lada Largus se za svoji kariéru stala oblíbeným automobilem. Patří mezi deset nejprodávanějších aut v Rusku, od zahájení výroby už vzniklo přes 450.000 kusů. Automobil vychází z první generace Loganu MCV, proti němu však byl dále upraven podle specifik ruského trhu. Dočkal se třeba zesíleného podvozku nebo kvalitnější antikorozní ochrany. Stejně jako u Loganu MCV je však auto sedmimístné, prodává se i užitkové provedení.