Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta Police: Ruští policisté zkoušejí nový speciál

lada novemodely nizsistredni
lada novemodely nizsistredni
lada novemodely nizsistredni
4 Fotogalerie
Diskuze (99)
Policie v ruské federální republice Udmurtsko převzala dvě policejní Lady Vesta. Prozatím bude testovat, nakolik je vhodná pro policejní službu.

Ruská automobilka AvtoVAZ začala koncem listopadu prodávat nový sedan Vesta. Nyní tento vůz představuje v nové verzi, která je speciálně určena pro policii. Dva exempláře policejního speciálu bude zkoušet dopravní policie v Udmurtské federální republice, ležící na východě evropské části Ruska.

Policejní speciál vznikl na základech Vesty v provedení Comfort. Výbava auta tudíž zahrnuje dva airbagy, ESP, ABS, asistent pro rozjezd do kopce, vyhřívaná zrcátka a sedadla nebo klimatizaci. Samozřejmostí jsou majáky na střeše, vysílačka nebo policejní zbarvení kombinující bílou karoserii s modrými pruhy a nápisy.

Jaký je motor pod kapotou, výrobce neodhalil. V tuto chvíli se ale Vesta na ruském trhu prodává s jediným motorem, zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 78 kW. Později nabídku obohatí další dvě verze 1,6litrového motoru – s 64 a 84 kW. AvtoVAZ je ale známý tím, že ruské policii nabízel speciální agregáty. V minulosti tak vznikl VAZ 21018 s Wankelovým motorem, jednotku s krouživým pístem dostal třeba i model Samara.

Vesta pro policejní sbor vznikla přímo v továrně v Iževsku, kde se tento model vyrábí. Dva předané vozy budou sloužit v samostatném praporu hlídkové služby dopravní policie v Udmurtsku.

„Před zahájením sériové produkce Lada Vesta absolvovala přes dva miliony testovacích kilometrů na všech typech povrchů. Dosáhli jsme vysokého stupně spolehlivosti. Věřím, že Vesta je plně přizpůsobená pro náročné pracovní podmínky v policejní službě,“ prohlásil o novém autě prezident AvtoVAZu Bo Inge Andersson.

Lada Vesta vznikla ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan. Základem 4,4 metru dlouhého sedanu je nová platforma Lada B/C. Vůz byl vyvíjen hlavně s ohledem na náročné klimatické podmínky v Rusku. Motor auta má bez problémů nastartovat i v teplotách kolem -30°C, zámky dveří byly navrženy tak, aby nezamrzaly.

Vstoupit do diskuze (99)