Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini nehodlá vyrábět do roku 2025 hybridní a elektrické supersporty

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Italské Lamborghini zatím ve svých supersportech setrvává u tradice: nepřeplňovaných velkých motorů bez hybridní techniky. A ještě nějakou dobu mu to vydrží...

Lamborghini v současnosti vyvíjí SUV Urus včetně plug-in hybridu. Dočkáme se elektromotorů v supersportech s centrálně umístěnými jednotkami? Zatím ne. Zuřící být ze Sant'Agaty zůstává i u atmosférických jednotek, což je velmi sympatické. Díky koncernu Volkswagen má sice k obrovským technickým zdrojům v tomto ohledu přístup, ale zatím jich využívat nehodlá.

Serveru Drivetribe to řekl generální ředitel Stefano Domenicali, který ještě před několika lety působil v roli šéfa Scuderie Ferrari. „Zkoumáme budoucí řešení baterií ve spolupráci s MIT (Massachusetts Institute of Technology), protože současná technika není úplně vhodná. Můžete na chvíli přidat výkon, ale ruku v ruce s příliš velkým nárůstem hmotnosti, bez něj se prostě neobejdete.“

Kdy přijde na řadu supersport této značky s elektromotorem? „Samozřejmě nemůžeme ovlivnit legislativu, ale nemyslím si, že uvidíme něco takového dříve než v roce 2025," Lamborghini má tu výhodu, že se skryje za průměrné koncernové emise CO2, takže své

„špinavé“ velké vidlicové motory může vyrábět a nabízet s klidem dál. Ale pokud se legislativa změní, nic jiného než „elektrifikace“ nepřichází v úvahu. Normovanou spotřebu V12 jinak snížit nejde, jde o jediný možný způsob.

Šéf vývoje Maurizio Reggiani připustil, že tvrdě pracují na tom, jak by mělo auto znít, když jede na elektřinu. „Potřebujeme nějaký zvuk, který pokryje nežádoucí aerodynamický hluk, tedy větru a pneumatik. Ale měl by být umělý?“ ptá se vlastně sám sebe. „Mám pocit, že by bylo lepší zesílit nějaký už existující, který auto z principu vydává, v tomto okamžiku je to pro nás předmětem velké diskuse.“

Sám Domenicali se vůbec nechce bavit o možnosti zcela autonomního ovládání italských vozů. „Dokud mám firmu na starosti, nebude žádné sportovní lamborghini, které jede samo!“ A co elektronické asistenty brzd a řízení, které pomohou na okruzích rychle se naučit ideální stopu? Konkurence v tomto ohledu nespí, Frank Stephenson od McLrenu potvrdil, že Woking už na nich pracuje. „Tady vidím výhodu v tom, jak řidiči pomoci, ale jinými prostředky,“ řekl bez bližších podrobností Domenicali. Volkswagen už přece umí promítat potřebné informace a instrukce do zorného pole pilota...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)