Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini poodhaluje extrémní SCV12, premiéra je za rohem

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Tajemný supersport je na nedávno zveřejněném snímku již maskování, premiéra by se měla uskutečnit zanedlouho.

Italský výrobce úchvatných supersportů mluví o novém extrémním okruhovém modelu SCV12 již od konce minulého roku. V uplynulých měsících pak automobilka postupně zveřejňovala menší ochutnávky a prozrazovala zajímavé technické detaily. A před pár hodinami zveřejnila dokonce i první snímek zcela bez maskování.

Fotka je umístěna na webové stránce automobilky, kde ji doprovází jednoduchý vzkaz „New Model Launch Stay Tuned". Lamborghini tedy nezveřejnilo přesné datum premiéry, přesto už je nyní jasné, že to nebude dlouho trvat.

A co všechno už vlastně o očekávané novince víme? Model SCV12 by měl být čistě okruhovou záležitostí, což dalo designérům naprostou svobodu. Na přídi bychom tak dokonce neměli najít ani tradiční světlomety, které nahradily menší LED reflektory ve spodních rozích nárazníku.

Video se připravuje ...

Na střeše pak zaujme sání pro atmosférický 6.5 litrový vidlicový dvanáctiválec, který nabídne maximální výkon 619 kW (830 k). Výkon by měl být směřován pouze na zadní kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku, kterou si SCV12 vypůjčilo od závodního Huracánu Super Trofeo Evo.

Jak už jsme dříve psali, nové SCV12 by mělo být osazeno vůbec nejvýkonnějším dvanáctiválcem v historii automobilky. A vysokému výkonu samozřejmě odpovídá i řada dalších technických změn. Ať už na šasi, nebo v oblasti aerodynamiky.

Například šasi vozu by mělo být celé vyrobeno z uhlíkových vláken, což automobilce dovolilo dosáhnout ještě lepšího poměru výkonu a hmotnosti. Díky velkému křídlu, předním a zadním difuzorům a propracovaným tvarům navíc SCV12 slibuje vytváření většího přítlaku, než jaký nabídnou závodní vozy třídy GT3.

S přenosem obrovského výkonu na asfalt a ovladatelností navíc pomohou i speciální závodní pneumatiky typu slick od Pirelli, které jsou obuty na hořčíková kola s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu.

Do interiéru nás zatím automobilka nahlédnout nenechala, přesto jsme si jistí, že extravagantní luxus tentokrát nahradí ryze závodní vybavení. Tedy skořepinové sedačky, vícebodové pásy, karbon, atd.

Kromě podoby interiéru navíc neznáme ani počet kusů, v jakých by mělo nové Lamborghini SCV12 vzniknout. Některé spekulace ale mluvily o počtu cca 20 až 40 kusů. A jak už bývá zvykem, pravděpodobně bude vyprodáno. A to bez ohledu na cenu, která se bude nejspíš pohybovat v astronomických sumách.

Jak jsme zmiňovali již v úvodu, automobilka zatím přesné datum premiéry neodhalila. Vzhledem ke komentáři u fotografie a přislíbenému odhalení v průběhu léta se však domníváme, že už nebudeme muset čekat moc dlouho.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme