Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Lamborghini SCV12: Nejsilnější dvanáctiválec značky s omezením

David Bureš
Diskuze (1)

Lamborghini připravuje okruhový speciál, který bude jistou rozlučkou s Aventadorem. Použije nejvýkonnější dvanáctiválec v historii značky.

Automobilka Lamborghini nás už od loňského roku láká na příchod nového dvanáctiválcového speciálu, připravovaného její závodní divizí Squadra Corse. Ještě před premiérou naplánovanou na léto 2020 postupně uvolňuje informace o novince. Nejnověji tak zveřejnila její první fotografie a jméno. Nový hypersport ze Sant‘ Agaty se jmenuje Lamborghini SCV12. Dosud se mu neoficiálně přezdívalo Aventador SVR.

Video se připravuje ...

Pro Lamborghini netypické alfanumerické označení odkazuje na to, že jde o dílo závodní divize Squadra Corse a že v útrobách pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. Automobilka již dříve potvrdila, že si zachová atmosférické plnění a bude naladěn na 830 koní (610 kW), což z něj udělá nejvýkonnější dvanáctiválec v historii značky.

Spárován bude se šestistupňovou sekvenční převodovkou, přičemž jeho síla bude posílána výhradně na zadní kola. To je pro Lamborghini dnes neobvyklé řešení – Huracán je sice jako zadokolka dostupný, v případě dvanáctiválcového modelu bylo ale posledním Lambem s pohonem jen zadní nápravy Diablo GT z roku 1999. Murciélago i Aventador už výhradně používaly pohon všech kol.

Pohon souvisí s tím, že Lamborghini SCV12 bude výhradně okruhovým náčiním, které nebude homologované pro běžný silniční provoz. Jde o podobný projekt jako Ferrari FXX K, McLaren P1 GTR nebo Aston Martin Vulcan. Zákazníci tak k vozu dostanou také přístup na jedinečné jízdní programy na prestižních závodních okruzích po celém světě. Na těchto akcích přitom budou mít k dispozici jak technickou asistenci inženýrů Lamborghini Squadra Corse, tak jezdecké rady od závodníka Emanuele Pirra. Pětinásobný šampion slavné čtyřiadvacetihodinovky ve Le Mans dnes pracuje u Lamborghini Squadra Corse jakožto konzultant speciálních projektů.

Právě zaměření auta konstruktérům umožnilo výrazně změnit tvar proti výchozímu Aventadoru, který SCV12 dodal technický základ. Lamborghini se zaměřilo na co nejlepší aerodynamickou účinnost a dosažení co nejvyššího přítlaku. Automobilka se nemusela řídit žádnými technickými regulemi, a tak SCV12 údajně dosahuje vyššího přítlaku než speciály kategorie GT3.

Speciální příď se zdvojeným přívodem vzduchu optimálně směřuje vzduch k dodatečnému střešnímu otvoru. Dále tu nechybí ani výrazný splitter, zatímco na zádi se usadilo obří karbonové křídlo pro dosažení co nejvyššího přítlaku. Jízdním schopnostem zase pomáhá zcela nové šasi, které je karbonové, pro zlepšení poměru výkonu a hmotnosti. Kola jsou pak obuta do slickových pneumatik Pirelli pro co nejlepší grip.

Lamborghini SCV12 bude stavěno přímo v prostorách závodní divize Squadra Corse, které jsou součástí domovské továrny značky v Sant‘ Agatě. Výroba bude bez bližších detailů limitována, spekuluje se každopádně o 20 nebo 40 exemplářích. Svým způsobem zřejmě půjde o jistou rozlučku s Aventadorem, jehož životní cyklus se pomalu blíží ke konci, a potažmo také s atmosférickým dvanáctiválcem. Nástupce se totiž má proměnit v plug-in hybrid, dvanáctiválcový motor má každopádně rovněž použít.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme