Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini: Připomeňte si historii značky, která vznikla z trucu

V nijak bohatém regionu dal Lamborghini místním zastupitelům záruku trvalého zaměstnání pro své pracovníky a na oplátku získal dlouhodobou bezúročnou půjčku
V dialektu okolí Ferrary značí slovo uvedené výše tvrdý, silný či tvrdohlavý. Ferruccio jím charakterizoval sám sebe, a ještě přidal přirovnání k býkovi, v jehož znamení se narodil. To grafi ku Paolu Rambaldimu stačilo k tomu, aby vytvořil světoznámé logo.
Továrna v Sant'Agatě Bolognese vznikla na zelené louce a byla ultramoderní. Plocha činila 50 000 m2, podniky vyrábějící traktory a topení nebyly daleko.
Nápad dělat traktory prý Lamborghini dostal na svatební cestě. Už v roce 1949 vyráběl naftové modely se dvěma, třemi nebo čtyřmi válci. Stavba byla modulární, komponenty zaměnitelné, respektive přenositelné.
26 Fotogalerie
Diskuze (0)

Značka ze Sant’Agaty Bolognese vznikla tak trochu z trucu. A vlastně také v rekordním čase.

Když se to tak vezme, sehrál ve zrodu automobilky Lamborghini nezanedbatelnou roli Enzo Ferrari. Na začátku šedesátých let se totiž odmítl setkat s jedním ze svých významných zákazníků, který si u něj hodlal stěžovat na problémy s převodovkou modelu Ferrari 250 GT. Vládce Maranella o tom nechtěl nic slyšet, přičemž ho zřejmě namíchlo i tvrzení návštěvníka, že kdyby nerozmělňoval své síly a prostředky v motorsportu, dělal by auta s koníkem lépe. Ferruccio Lamborghini, jeden z nejbohatších Italů té doby, v roce 1962 odcházel s nepořízenou – a tehdy se prý nechal slyšet, že si tedy pořádné auto postaví sám.

Měl totiž také svoji hlavu, což dokazoval už od mládí. Narodil se ve vesničce Renazzo di Cento, zhruba na půli cesty mezi Modenou a Ferrarou, a jako nejstarší syn měl dodržet rodinnou tradici a převzít farmu. Jenže ho lákala technika a mechanika, takže si nakonec v Boloni zřídil dílnu a vystudoval místní technickou univerzitu. A po vypuknutí druhé světové války byl už jako zkušený a uznávaný odborník povolán na Rhodos k oddílu starajícímu se o údržbu všech vojenských vozidel přítomných na ostrově, tedy včetně dieselových náklaďáků a traktorů používaných k tahání letadel. Právě na Rhodu si pak hned po skončení války a propuštění z britského zajetí otevřel svou první firmu: malou opravnu.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi