Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus S: Ďábelský výkon Performante, mírnější vzhled

Filip Melich Filip Melich 3. 10. 2022 • 21:08
29
7
Zobrazit náhledy (29)
Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S Lamborghini Urus S

Automobilka Lamborghini představila modernizovanou podobu úspěšného SUV Urus. Nový Urus S přebírá ďábelských 666 koní verze Performante a kombinuje je s umírněnějším designem.

Rychlé italské SUV Urus se zhruba před měsícem představilo v ještě zběsilejší verzi Performante s ďábelským stádem 666 koní (490 kW) pod kapotou. Nyní Lamborghini představilo Urus S, který se stane novým základem nabídky modelu, jenž byl dosud nabízen v jediném provedení. Nabídka modelu Urus se od nynějška bude skládat z provedení S a Performante.

Pokud byste u nového základu nabídky čekali nižší výkon, Urus S překvapí totožným stádem 666 koní jaké pohání verzi Performante. Pod kapotou je totiž shodně naladěný, dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru. Kromě 490 kW v 6.000 ot/min poskytuje také 850 Nm v rozmezí 2.300 až 4.500 ot/min.

Čím se tedy liší? Kromě umírněnějšího vzhledu především postrádá odtučňovací kůru, díky níž je Performante o 47 kilogramů lehčí. Vzhledem k tomu, že Urus obecně váží pár metráků přes dvě tuny, není to kdovíjaká úspora, ale každé ušetřené kilo se počítá. Stopky ve sprintu z 0 na 100 km/h provedení Urus S naměří 3,5 sekundy, zatímco Performante se chlubí o 0,2 s kratším časem. Maximální rychlost je totožných 305 km/h.

Modernizace, v jejímž rámci se Urus proměnil v Urus S, dále přináší rozšířené možnosti individualizace. Zákazníci dostanou na výběr z širší nabídky barev, dekorů, kol, stylingových balíčků a speciálního provedení detailů. Novinkou v nabídce kol jsou například 22palcové disky Nath v matném či leštěném provedení, případně 23palcová kola Taigete v bronzové či leštěné verzi. Připlatit je rovněž možné za karbonovou střechu s odhalenou strukturou vláken, matně nebo černé lesklé koncovky výfuku a další.

Po stránce konektivity jsou ve standardní výbavě modelu Urus S například on-line navigace, bezpečnostní funkce a další služby. Urus S podporuje funkci virtuálního klíče, který si můžete nahrát do telefonu či chytrých hodinek místo fyzického klíče. Prostřednictvím mobilní aplikace Lamborghini je pak možné ovládat funkci vzdáleného parkování Remote Park. Základní cena Lamborghini Urus S byla pro Evropu stanovena na částce 195.538 eur bez daně, tedy 4,8 milionu bez daně, respektive 5,8 milionů vč. DPH. Verze Performante včetně daně stojí zhruba o 700 tisíc korun více.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
4. 10. 2022 09:38
Avatar - Ji/Ri
4. 10. 2022 09:16
Re: Novodurová trubka
Jo no, pár, ale opravdu jen pár konfiguracím to sluší. Ale jinak je to ... nic moc.
Avatar - Ji/Ri
4. 10. 2022 09:16
Re: Novodurová trubka
:D :D :D
3. 10. 2022 15:11
Re: Novodurová trubka
Měl by jsi si koupit prvorepublikový bunkr, ať si na šedou zvykáš :D
3. 10. 2022 09:52
Re: Novodurová trubka
Keby to, čo je na aute čierne, bolo vínovo červené, bolo by to o niečom celkom inom. Viem si to celkom živo predstaviť. Táto šedo-čierna kombinácia je nezaujímavá a nepekná.