Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lambretta V-Special
Lambretta V-Special
Lambretta V-Special
Lambretta V-Special
25 Fotogalerie

Lambretta V-Special je velkolepým návratem slavné italské značky

Lambretta patřila ve druhé polovině dvacátého století k nejznámějším italským výrobcům skútrů a v letošním roce, kdy oslavuje 70 let od svého založení, se mezi ně opět vrací.

Lambretta A byla v roce 1947 prvním zástupcem značky, která si období své největší slávy užívala v padesátých a šedesátých letech. V roce 1972 ovšem přišel neslavný konec a prodej výrobní linky do Indie, kde se skútry této značky vyráběly až do druhé poloviny devadesátých let.

V současnosti vlastní práva na značku Lambretta společnost Innocenti S.A., vystupující rovněž jako Lambretta Consortium. Tato firma s hlavním sídlem ve městě Lugano na jihovýchodě Švýcarska v kantonu Ticino, hraničícím s Itálií, se rozhodla využít někdejší popularity skútrů Lambretta a oživit jejich výrobu zcela novými modely.

V roce oslav 70. výročí zrodu značky Lambretta se díky tomu představuje nová modelová řada V-Special, spojující tradiční designové prvky se současnou technikou. Základem nových skútrů značky Lambretta je rám, kombinující klasickou trubkovou páteř s prvky z lisovaného ocelového plechu tloušťky 1,2 mm.

K pohonu poslouží moderní čtyřtaktní jednoválce o objemu 49,5 cm3, 124,7 cm3 a 168,9 cm3, které disponují nejvyššími výkony 2,6 kW, 7,5 kW a 8,9 kW. Samozřejmostí je u všech tří motorů přenos síly na zadní kolo prostřednictvím variátoru.

Pod designem nových skútrů Lambretta V-Special je podepsáno rakouské studio KISKA GmbH, které mimochodem pracuje i pro značky KTM a Husqvarna. Samotnou výrobu pak má zajistit tchajwanský výrobce skútrů značky SYM, z jehož produkce ostatně pochází i trojice pohonných jednotek.

Lambretta hodlá prodej svých nových skútrů na evropském trhu zahájit ještě v letošním roce a jejich nabídku následně rozšiřovat o luxusně či sportovně pojaté verze a dorazit má i čistě elektrické provedení.