Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová!

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Žlutá Delta najezdila za čtvrt století pouhých 6.487 kilometrů. Jde o limitku, které vzniklo jen pár stovek kusů. Může být vaše, ale za nemalé peníze.

Automobilka Lancia se kromě řady legendárních automobilů zapsala do historie svými úspěchy na světové rallyeové scéně. Ve WRC získala šestnáct mistrovských titulů, včetně triumfu z roku 1983 ve skupině B.

Vítězné vavříny jezdci závodící s modelem Delta Integrale HF naposledy získali v roce 1992, od té doby se automobilka ve sportu neobjevila a zdá se, že už nikdy neobjeví.

V letech 1991 až 1992 oslavila Lancia nadvládu modelem Delta HF Integrale Evoluzione pro běžné silnice. Poháněl jej přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 210 koní a sám o sobě byl vzácným vozem, šlo o poslední homologační kusy Lancia Rally Team.

Auto, jenž se nyní objevilo jako předmět aukce společnosti RM Sotheby’s, je však ještě pozoruhodnější. Jde totiž o speciální edici ve žluté barvě Giallo Ferrari. Údaje o počtu vyrobených kusů se rozcházejí, různé zdroje hovoří o 200, 290 či 400 vozech. Tak jako tak jde o neskutečně cenný exemplář.

Prodávající uvádí, že automobil je v „mimořádně originálním“ stavu, neprošel žádnými modifikacemi a jeho součástí jsou i originální prospekty, nářadí s původní brašnou či výstražný trojúhelník. Auto disponuje na svou dobu slušnou výbavou, kromě pohonu všech kol má ABS, klimatizaci nebo kožené sedačky Recaro

Vzhledem ke skvělému stavu společnost RM Sotheby’s očekává, že se auto prodá za 175 až 225 tisíc dolarů, v přepočtu na české koruny to znamená částku mezi 3,8 až 4,9 miliony. Z dřívějška ale víme, že odhadci se někdy mohou zásadně splést. Jako třeba v případě Lancie Delty Integrale, u které se sekli o dvojnásobek!

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
13. 11. 2017 10:33
Re: Krása
Integraly byly nejníž nějak se začátkem krize 2009/2010 - i v Česku se pak objevilo pár rozumnejch kusů okolo 150k (nabízeny byly za víc, ale usmlouvat šlo vše).
Já jsem si v říjnu 2009 koupil 155 Q4 (technicky shodný s Integrálou) za 95k, pojezdil jednu zimu, pak jsem zjistil, že to jako student fakt neuživim a šla pryč ke klukovi, co ji po týdnu roztřískal na křižovatce smrti u Velemyšlevsi na prvočinitele. Dodnes mě to mrzí, měl jsem to postavit na špalky a postupně dát dohromady.
12. 11. 2017 19:57
INT EVO
To je ina super kara! Ten zadny zaves kolies ala F1! ...len pri tomto kuse sa mi zda ze bol dolu minimalne predny naraznik... kto vie prečo..
A prosím autocz nech nikdy nepostaví toto auto do súboja s octou RS lebo toto superauto si urcite nezasluzi vas sud :-)
Avatar - speedfred
12. 11. 2017 13:47
Re: Krása
ja som bol niekedy okolo roku 2001-2 pozrieť 2 kúsky a vtedy boli ceny cca 200-250tis SKK , a prišlo mi to celkom dosť vtedy....
Boli to ale iba "obyčajne" Integrály.
Avatar - maxi!
11. 11. 2017 21:44
Re: Krása
ja som mal jedno EVO v cervenom, a biele Sparco rallye kolesa, rad na to aj dnes este spominam.... :-!
Avatar - wakantanka
11. 11. 2017 16:34
Re: Krása
V jednej treningovej o cosi starsej ma pred cca 20 rokmi zviezli. Ach este sa mi klepu nohy. :-)