Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Thema: Znovuzrození jména s pomocí Chrysleru

Aleš Dragoun
Diskuze (161)
Lancia už v Ženevě oživila jméno Thema pro nástupce extravagantního Thesisu. Ve Frankfurtu bude mít modernizovaný Chrysler 300 s logem italské automobilky oficiální premiéru.

Lancia ThemaVe Švýcarsku jsme viděli předsériový kus, Frankfurt přinese již produkční verzi. Zatímco první Thema byla společným dílem Fiatu, Lancie, Alfy Romeo a Saabu, reinkarnaci daroval koncernový Chrysler.

Na výběr jsou tři motory. Vidlicový šestiválcový třílitr spaluje naftu a jedná se o novinku z produkce italské firmy VM Motori, na vývoji se podílel i Fiat Powertrain Technologies (FPT). Čtyřventilová pohonná jednotka s úhlem rozevření válců 60° má při vrtání 83 a zdvihu 92 mm přesný zdvihový objem 2987 cm3. Dvojice hlav je vyrobena z hliníku, v každé najdeme dva vačkové hřídele poháněné řetězem. Kompresní poměr byl snížen na 16,5:1, vstřikovače common-railového systému Multijet II pracují při tlaku 1800 barů. Klikový hřídel je uložen ve čtyřech hlavních ložiskách. Turbodmychadlo Garrett VGT 2056 s proměnnou geometrií lopatek bylo doplněno o mezichladič stlačeného vzduchu. Celý agregát váží 230 kg.

Slabší varianta nabídne 140 kW (190 k)/4000 min-1 a 440 Nm/1600-2800 min-1. Silnější verze poskytuje 176 kW (239 k) při totožných otáčkách, točivý moment 550 Nm ovšem vrcholí mezi 1800-2800 min-1. Hliníková zážehová jednotka Pentastar obdobné konfigurace o objemu 3,6 l dává až 211 kW (286 k)/6350 min-1 a 340 Nm/4650 min-1. Převodovky jsou výhradně samočinné, jak se na správný sedan této kategorie slušní a patří, obzvláště když má původ v USA. Turbodiesely jsou spřaženy s pětistupňovým ústrojím, nejsilnější benzinová jednotka má k dispozici moderních osm rychlostí.

Nová Thema je klasickým sedanem s pohonem zadních kol. Podvozek disponuje obřím rozvorem 3052 mm, vpředu i vzadu najdeme víceprvkové závěsy. Bezpečnostní výbava čítá na sedmdesát elektronických asistentů od kontroly stability přes parkovací kameru, adaptivní tempomat a varování před kolizí po signalizaci mrtvého úhlu. Standardem jsou xenonové výbojky v hlavních světlometech s natáčením do zatáčky a automatickým tlumením svítivosti.

Rozměry italsko-americká novinka zdědila po zaoceánském dvojčeti, je 5066 mm dlouhá, 1902 široká a 1488 mm vysoká. Spadá tak na samou horní hranici segmentu vyšší střední třídy. Tvary exteriéru pochopitelně odpovídají modernizovanému Chrysleru 300, jehož první fotografie se objevily loni v listopadu.

Totéž platí také o interiéru s bezklíčkovým vstupem. Lancia Thema bude ke koupi ve třech úrovních výbavy: Gold, Platinum a Executive. Přístrojová deska je čalouněna kůží, na přání vyhřívaná sedadla mohou být potažena umělým materiálem Nappa, vždy jsou ovšem všestranně elektricky nastavitelná. V neluxusnější specifikaci Executive najdeme dvoubarevné kombinace. Nechybí ani pravé dřevo na středové konzole, dveřích a volantu. Multimediální výbava zahrnuje například komunikační systém Uconnect s dotykovou obrazovkou, navigací Garmin a ovládáním různých funkcí vozu. Samozřejmostí je připojení periferií a devítireproduktorové audio, za příplatek lze zvolit i špičku značky Harman Kardon. Klimatizace je dvouzónová.

Lancia Thema s motorem V6 Pentastar jede maximálně 230 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 s. Kombinovaná spotřeba benzinu dle platných norem EU činí 9,4 l/100 km. Oba turbodiesely jsou pochopitelně méně náročně, ty na stejnou vzdálenost žádají pouze 7,1 l nafty. Prodej v Evropě startuje v listopadu. Otázkou ovšem je, jak zákazníci poitalštěnou americkou limuzínu přijmou.

Aleš Dragoun
Diskuze (161)
Avatar - Achernar9
8. 10. 2011 15:04
Ještě jednou degradace
Tato diskuze už je zřejmě mrtvá ale napíšu sem svůj názor.
Já jako fanda amerických křižníků jsem z toho v šoku. Považuju tohle přeznačkování za degradaci Chryslera. A Lancia by si tímhle mohla zlepšit svou image, kterou už dááávno stratila. Otázka je, jak tenhle model evropani přijmou. Já bych si rozhodně pořídil ORIGINÁL. Na nový auto nemám... ale měl jsem tu čest, že jsem se mohl s 300C svézt. A to je to co by mě vyhovovalo.
I z toho dohadování tady je poznat, že "ameriky" nepatří k oblíbeným. Já zas nepovažuju žádný evropský auto za konkurence schopný a hodný pořádné "ameriky". Můžete tady vytahovat technický záležitosti ale pro mě "americkej křižník" zůstává neotřesitelnou srdeční záležitostí.
Poslední krásný Lancie pocházely snad ze 60-tých let. Pod Fiatem už produkovali z mýho pohledu jen hnus. Ještě předešlá Lancia Thema vypadalo jako pořádný auto ale bylo to jen dvojče Fiatu Croma. Pak už Lancia neudělala nic, co by stálo za to. Až teď bude mít solidní káru v nabídce ale bohužel přiživí se jen na cizím.
2. 9. 2011 07:33
Re: kecy prdy
možná nevyrábí, ale určitě ještě prodávají a nebo je to shoda názvů
Avatar - del42sa
1. 9. 2011 23:26
Re: kecy prdy
tento sortiment Valeo nevyrábí už víc jak 20 let :

At the same time (1987), the Group sold off its non-strategic activities (brake linings, ignition and horns) and adopted the "5 Axes methodology", with the aim of achieving customer satisfaction through Total Quality.

[odkaz]
1. 9. 2011 20:07
Re: kecy prdy
Je to možný, já tuto značku znám jenom proto, že vyrábí nejlevnější brzdové obložení pro kamiony a prodejce mi řekl, že je to řecká značka...třeba se plete
1. 9. 2011 20:05
Re: kecy prdy
Asi tak, já si myslím, že se v autech poměrně vyznám (taky mě ty auta živý), ale hold jsem si jednou spletl třídu pasata a už je z toho pozdvižení :-) Ale ty jsi konečně člověk, který má přehled o jednotlivých komponentech vozidel, předních značek. Takhle nějak si představuji diskuzi na automobilovém portálu