Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery naživo: Auto pro cestu z města až na kraj světa

Jan Mička Jan Mička 29. 9. 2016 • 03:05
23
12
Zobrazit náhledy (23)
suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016 suv novemodely premioveznacky pariz2016
Na autosalonu v Paříži si právě odbývá premiéru nová generace Land Roveru Discovery. Vůz jsme si pořádně prohlédli a tady jsou naše první dojmy!

Land Roveru se dařilo tajit kompletní podobu nové generace modelu Discovery až do samotného pařížského autosalonu. Jistě, už před časem jsme viděli pár prototypů prohánět se po Nordschleife a hodně toho napověděly také oficiální fotografie z testování, kompletní odhalení podoby byla ale stejně velká věc. Zatímco vy jste už včera hltali první pořádné oficiální informace, připravovalo se na výstavní premiéru hned několik exemplářů nového Discovery. Hned první autosalonový den ráno jsem vydal vůz prozkoumat, hledání ale bylo delší, než jsem předpokládal.

Nejde o to, že by nové Discovery nebylo hezké, naopak se mi velice líbí a jde vidět posun od nekompromisního offroadu více k civilnějšímu pojetí designu, když ale vůz srovnáte se současným Discovery Sport, nástupcem oblíbeného Freelanderu, budete se řídit pouze většími rozměry. Abyste poznali kouzlo nového Discovery, musíte se zaměřit na detaily – třeba ozdobné prvky v předních blatnících, unikátní pojetí předního nárazníku s úzkými otvory pro přívod vzduchu k brzdám, nebo charakteristicky stupňovitou střechu se „schodem“ za prostředním sloupkem karoserie. Auto navenek působí, jako by jej po staletí tvarovaly proudy vody – je neuvěřitelně čisté, žádný prvek není vyloženě navíc a zachovává si majestátní postoj.

Mezigeneračně nedošlo pouze ke změně stavby karoserie (vůz má samonosnou hliníkovou karoserii jako Range Rover a F-Pace), ale také nárůstu vnějších rozměru. Oblé tvary dělají záď o něco macatější, co ale světlá výška 283 milimetrů? Přiznám se, že i se svými 190 centimetry jsem při nastupování za volant div nemusel na špičky, menší postavy nechť si tedy s sebou nosí skládací schůdky.

Usadíte se do pohodlných předních sedadel, interiér vás obklopí, a hned poznáte ten rozdíl mezi Land Roverem a Jaguarem F-Pace. Na levně vyhlížející plasty tady zapomeňte, kokpit voní kvalitní kůží a s každým dotekem máte pocit něčeho výjimečného. Líbí se mi širokoúhlý displej infotainmentu a také klasické pojetí přístrojového štítu se dvěma analogovými ukazateli a velkým palubním počítačem uprostřed. Nelze nicméně říci, že byste se uvnitř museli s ostatními cestujícími hledat – interiér je jenom tak velký, abyste měli kolem sebe dostatek prostoru, ale necítili se v něm jako v prázdné tovární hale.

Důležitým posunem vpřed je ovládání druhé a třetí řady sedadel. Nový způsob prostřednictvím mobilní aplikace Land Rover prezentoval pouze skrze „prořezaný“ prototyp tyčící se na podstavci, nicméně ani levnější řešení nevypadá zle. Důležitým prvkem jsou tlačítka v zavazadlovém prostoru, díky kterým můžete elektromechanicky sklopit do roviny s podlahou a stejně tak je i napřímit. Z kufru toho v sedmimístném uspořádání moc nezbude a poslední dvě sedadla jsou pouze nouzová, popravdě řečeno jsem ale očekával trochu více i druhé řady.

Místa je tady ve všech směrech na rozdávání, sedáky jsou ale ukotvené dost nízko a připadáte si jako na bidýlku. Cestující budou mít kolena vystrčená dost vysoko, podpora stehen je slabší, nicméně potěší možnost elektricky naklápět opěradla. Abyste se dostali do třetí řady, musíte využít silu elektromotorů i tu vlastní – elektricky se totiž odklápějí právě pouze opěradla a celé sedadlo musíte v kolejnicích posunout svépomocí.

Celkově je nové Discovery jednoznačným posunem kupředu. Myslí více na rodinu, vypadá luxusně a takové je i uvnitř, navíc mezigeneračně se zlepšila také průchodnost terénem. Vždyť se kterým prémiovým SUV se můžete brodit až do hloubky 900 milimetrů? Tak vidíte.

Související články

Témata
29. 9. 2016 19:14
Re: Jsem jedinej
Jinak super auto:)
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2016 15:50
mne sa ten zadok pozdava
teda na tom discovery samozrejme ........ celkovo to ma vyborne proporcie... vybornu svetlost... len stale sa pytam... preco musi mat novy discovery uz takmer 5 metrov na dlzku? k comu je to dobre tuzit byt stale cim vacsim a vacsim? ..... takze ano paci sa mi novy discovery... ale napriek tomu mi pride 4,6m dlhy mensi discovery sport uz ovela ovela sikovnejsi ako toto uz docela velke hebedo ... proste to uz rozmerovo prehnali .. skoda.. lebo auto krasne... uz to ale rozmerovo prestava byt takym discovery akym by som si zelal aby bol... skoda
29. 9. 2016 15:18
Jsem jedinej
komu ten zadek připomíná 5008 ?
29. 9. 2016 15:05
Re: Pozadí
Funguje mi na nem pohrichu nejlip seda. Zceluje a znensuje tradicni Disco zadek.
29. 9. 2016 15:04
Pozadí
Marně přemýšlím, která barva utlumí to otylé pozadí. Celkově se mi Disco5 líbí, ale tuhle problematickou část mohli rozbít nějakým prolisem nebo hranou. Uvidíme naživo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku