Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Discovery Sport je tu! Nabídne i tříválec

David Bureš
Diskuze (17)

Kompaktní SUV Land Roveru se dočkalo elektrifikovaných pohonných jednotek. Jeden motor už dokonce splňuje emisní normy platné od roku 2020.

Land Rover Discovery Sport vstoupil na trh v roce 2014 jako nástupce Freelanderu a po pěti letech přichází jeho výrazná modernizace. Vypadá sice podobně jako předchůdce, v útrobách ale najdeme novou platformu Premium Transverse Architecture nahrazující stávající architekturu D8. A právě technické novinky jsou nejdůležitější změnou.

Kompaktní SUV s možnou konfigurací 5+2 se dočkalo nové generace jednotek Ingenium, což znamená elektrifikaci motorů díky zástavbě 48V palubní sítě. Ta podle výrobce umí ušetřit až šest procent paliva, třeba díky možnosti vypnout spalovací motor v rychlosti pod 17 km/h.

Video se připravuje ...

Se čtyřválcovými zážehovými a vznětovými jednotkami se tak Discovery Sport podobně jako aktuální Range Rover Evoque stává mildhybridem. K dispozici je vylepšená devítistupňová automatická převodovka a nový systém pohonu všech kol s možností odpojení pohonu zadní nápravy. Podobně jako Evoque ale bude později dostupný také jako plug-in hybrid. V jeho případě pak pod kapotou najdeme nový benzinový tříválec.

Land Rover se navíc chlubí, že díky nové generaci jednotek už základní verze splní nadcházející emisní normy, platné až od roku 2020. Konkrétně jde o základní naftovou variantu D150 (110 kW) sázející na pohon předních kol a manuální převodovku, která jako jediná jednotka v nabídce nebude mildhybridem.

Land Rover Discovery Sport – technická data nabízených variant
Motor D150 D150 MHEV D180 MHEV D240 MHEV P200 MHEV P250 MHEV
Pohon FWD AWD AWD AWD AWD AWD
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998 1998 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/2800 110/4000 132/4000 177/4000 147/5500 184/5500
Točivý moment [N.m/min]  380/1750-2750 380/1750-2500 430/1500-3000 500/1500-3000 320/1250-4500 365/1400-4500
Převodovka 6M 9A 9A 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] 194 190 202 220 207 225
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,1 11,4 9,7 7,7 9,0 7,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,5 5,6 6,2 7,8 7,9

Další změny najdeme uvnitř, kde se objevil nový multimediální systém Touch Pro s 10,25“ dotykovým displejem a nové sedačky. Ty jsou pohodlnější a všestrannější, zadní jsou sklopné v poměru 40:20:40, zatímco ty přední nabízejí za příplatek funkci masáže. Automobilka ale slibuje též prémiovější materiály a zvětšené odkládací prostory, ať už ve středové konzoli nebo ve dveřích. Praktickým vylepšením je též o pětinu zvětšená palivová nádrž, která má nově až 67 litrů.

Naopak vnější design prošel jen jemnými úpravami. Přepracované světlomety jsou diodové, vpředu si všimneme též nového nárazníku. Rozměry jsou prakticky shodné jako dosud, s délkou 4.597 mm je novinka o bezvýznamné dva milimetry kratší než předchůdce. Rozvor 2.741 mm zůstal zachován.

Land Rover Discovery Sport – srovnání rozměrů pětimístné verze s předchůdcem
Generace Discovery Sport (2019-) Discovery Sport (2014-2019)
Délka (mm) 4597 4599
Šířka včetně zrcátek (mm) 2173 2173
Výška (mm) 1727 1724
Rozvor (mm) 2741 2741
Objem zavazadelníku (l) 897/1794 829/1698
Nájezdový úhel vpředu/vzadu/přechodový (°) 25/30/20 23,4/31/20
Světlá výška (mm) 212 211
Brodivost (mm) 600 600

Z technických novinek zmiňme ještě digitální vnitřní zpětné zrcátko ClearSight Rear View Mirror, poprvé představené v novém Evoquu. Nahrazuje konvenční zrcátko displejem přenášejícím obraz ze zadní kamery, což zajišťuje širší a ničím nerušený výhled dozadu. ClearSight Ground View zase pomocí systému kamer umí na obrazovku multimediálního systému zobrazit průhled přes kapotu, což usnadňuje jízdu v terénu nebo v omezených prostorech, protože řidič díky tomu lépe vidí nejbližší okolí vozidla.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
23. 5. 2019 20:21
Re: Zaujimave
Sport je len slovo, mne ide o tie cisla.
Avatar - Beefcake
23. 5. 2019 20:20
Re: Zaujimave
To je uplne mimo pointu. Nepride ti to zvlastne, ze to nikomu zrazu nevadi ? A dvojnasobkom nm ? Jasne, ze vie.
23. 5. 2019 09:57
Re: Dynamika
Opravdu má evokovat motoristický sport nebo všestranné využití i pro sport (tedy naházet tam lyže, prkna, kola)?
23. 5. 2019 08:25
Dynamika
Tak v tomhle můžete sportovat leda v jízdách pravidelnosti :D
Avatar - Ja Prvni 123
22. 5. 2019 20:41
Re: Nova generace?
Co je něm indického?
Zrovna "DiscoSport" má v sobě toho původního ducha Land Rovera asi nejvíc...