Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover: Dvoumiliontý Defender vydražen

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Výjimečný Land Rover Defender získal jeho nový majitel za 400.000 britských liber.

Land Rover Defender 90, který byl vyroben jako dvoumiliontý exemplář, byl veřejnosti představen na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu a následně vyrazil na turné, aby nakonec zamířil do prestižní charitativní aukce síně Bonhams pořádané 15. a 16. prosince v New Bond Street v Londýně.

Během druhého dne pořádání aukce byl tento vůz vydražen za 400.000 britských liber (zhruba 15.000.000 Kč), což z něj činí nejdražší vůz značky Land Rover prodaný v aukci. Nový majitel Defenderu údajně pochází z Kataru.

Částka, za níž byl Defender vydražen, byla věnována humanitárním a záchranářským partnerům značky Land Rover, jimiž jsou Mezinárodní federace červeného kříže a Červeného půlměsíce (IFRC) a nadace Born Free.

Aukční síň zároveň hostila výstavu klasických Land Roverů Series a Defenderů. Ta měla poukázat na bohatou historii vozu a cestu k celosvětovému uznání automobilové ikony.

Výroba původního Land Roveru Series I začala v závodě v Lode Lane v roce 1947, ještě před představením vozu na autosalonu v Amsterdamu 30. dubna 1948. Od té doby bylo v Solihulu vyrobeno přes 2.000.000 exemplářů tohoto modelu pod označením Series I, II a III a Defender.

Dvoumiliontý Defender se pyšní řadou osobitých prvků a byl navržen Gerrym McGovernem, ředitelem designu a vrchním kreativním ředitelem značky Land Rover, a jeho týmem ve spolupráci se speciálním oddělením Land Rover Special Vehicle Operations.

Do hliníkového blatníku je vyryta mapka zálivu Red Wharf. Tam byl poprvé do písku nakreslen tvar prvního Land Roveru. Mapa zálivu kontrastuje se saténovým lakem v odstínu Indus Silver.

Na zádi vozu je označení ‚No. 2.000.000‘, které se také objevuje na konzole v interiéru. Celkový vzhled vozu je doladěn koly lakovanými odstínem Santorini Black, stejně jako podběhy, střecha, panty dveří, mřížka chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek.

Uvnitř vozu jsou kůží čalouněná sedadla, která rovněž nesou grafiku zálivu Red Wharf, a na opěrkách hlavy je vyšito logo ‚No. 2.000.000‘. Hliníková plaketa s podpisy všech, kteří se podíleli na výrobě vozu, je připevněna na držáku sedačky řidiče.

Vpředu a vzadu umístěné registrační značky S90 HUE odkazují na vůbec první vyrobený Land Rover, který měl registrační značku HUE 166.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - netcar.xx
18. 12. 2015 21:45
V terenu super,
na silnici horror. Kdyz jsem ho koupil ( TD5 ), tak jsem byl stastnej, kdyz jsem ho prodal, byl jsem jeste stastnejsi. A mezi tema dvema stastnymi konci jsem ho utopil po palubovku v potoce - opravy staly cca 150 tisic korun - ridici jednotka, plynovy pedal, budiky, topeni, starter, alternator, iPhone ( ten jsem mel v kapse ), vyloveni, odbahneni, vysuseni, voda v motoru, prevodovce, diferencialech. A to zpracovani - kdyby nejakej kutil zbastlil takove auto doma, tak se mu vsichni vysmeji - a ejhle, ona to je legenda.