Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport 2010: Sportovnější sport

Ondřej Láník
Diskuze (25)
New York uvidí v následujících dnech premiéru hned tří inovovaných vozů Land Rover/Range Rover. Prvním, kterému se věnujeme, je Range Rover Sport.

Automobilka na autosalon do New Yorku přiváží potvrzení tušených informací o rozšíření motorové palety. Pod kapotu Range Roveru Sport se dostanou nové osmiválce 5,0 V8 s atmosférickým plněním a kompresorovým přeplňováním. Naftovou nabídku bude tvořit nový dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 TDV6 (180 kW, 600 Nm), ale také dříve uvedený naftový osmiválec. Definitivní technická data zatím bohužel nejsou k dispozici, ale Britové slibují ve všech případech vyšší výkony a nižší spotřebu paliva, než u předchůdců novinek.

Konstrukce nových motorů, resp. dalších částí hnacího ústrojí, byla maximálně přizpůsobena aktuálním požadavkům na nízkou spotřebu v kombinovaném cyklu. Nové mechanické přeplňování verze 5.0 V8 S/C využívá kompresor s účinností zvýšenou o 16 %, motor využívá vysokotlaké přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů. Sníženo bylo vnitřní tření v naftovém motoru. Volnoběžné otáčky naftového šestiválce byly sníženy ze 750 ot./min na 710 ot./min, u zážehového osmiválce pak ze 700 ot./min na 600 ot./min. Systém IPSM (Intelligent Power System Management) s funkcí SRC (Smart Regenerative Charging) zatěžuje alternátor při plynulé jízdě a při brzdění a ne ve chvílích, kdy vozidlo akceleruje. Spotřebu u turbodieselu snižuje také odpojitelný kompresor klimatizace.

Motory vyvíjené společně s Jaguarem mají sice stejný základ, ale v několika konstrukčních řešeních se liší. Zohledněno je především specifické využití vozů v terénu. Olejová vana turbodieselů i zážehových motorů je kvůli větším bočním náklonům hlubší, řemenové pohony pomocných agregátů jsou připraveny na brodění vodou.

Aktualizovaný systém Terrain-Response dostal nový dynamický režim, který upravuje charakter řízení, řazení nebo podvozku ve prospěch bezprostřednějších reakcí na povely řidiče. Chování auta by měly vylepšit nové adaptivní tlumiče i tužší mechanismus řízení.

Dynamika Range Roveru Sport má být čitelnější nejen z jízdních vlastností, ale také z vnějšího vzhledu. Nové sdružené světlomety s diodami podpoří image i rozpoznatelnost vozu v noci, ale vycházejí přitom z klasických tvarů, charakteristických pro Range Rover. Maska dostala nové uspořádání pouze se dvěma lamelami. Nově tvarované jsou ale také blatníky nebo přední nárazník. Na bocích jsou směrovky ze dvou pásů diod a nově provedené větrací otvory v předních blatnících. Inovovaná záď nese nová koncová světla inspirovaná Range Roverem.

V interiéru Range Roveru Sport je řada novinek. Především nová přístrojová deska s o polovinu sníženým počtem ovládacích tlačítek a špičkovými materiály. Nová sedadla mají nabídnout cestujícím lepší pozici, poprvé bude možno u předních sedadel elektricky nastavovat bočnice opěradel.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - Shadik
9. 4. 2009 15:49
Re: Interier
a ty hodinky uprostred :yes: :yes: :yes: >:-[]
Avatar - freeman
9. 4. 2009 09:49
Interier
U mňa je interiér "nové" Range Roveru fantastický ! Ono celkovo majú Angličania cit na stavbu prekrásnych interiérov. Viď nový Jaguar XF. To je taktiež "bomba". :-)
Avatar - kolmar
9. 4. 2009 01:52
Re: Ještě nesmyslnější nesmysl...
ja netrepem 2 na 3 a co myslim aj vysvetlim, tak to vidim ja, ze univerzalne auta tu maju vyznam.

RR Sport - tebe asi vadi ten nazov sport na 2,6 tony tazkom aute najviac co? Tak oproti "velkemu" RR to inzinieri vvymisleli takto, lebo chceli spravit nieco ako konkurent pre X5, co RR velmi nebol, nemohol sa jazdnimi vlastnostami s nim rovnat, on bol zamerany na luxus a noblesu. Tak stvorili z Disco 3 RR a dali mu nielen nabrusenejsi vyzor, ale hlavne super podvozok, ktori sice vzduch, mal no pridali mu dinamicke stabilizatory Dynamic Respondense a viac ho prikovali na cestu...este teraz si pamatam na prve dojmy novinarov z maroka kde po klukatych cestickach auto nahanali do zakruty viac ako bolo zdrave... proste bol to rozdiel a cim to prejavis? co tam hodis? tak preto tam dali do nazvu Sport... toto viem o tom aute ja. Samozrejme ze supersport to nikdy nebude, NIKDY!!! preto som tam napial svizne, nie rychlo... hoci aj s tym sa da driftovat...ale to dufam, ti uz nemusim posielat odkaz na youtube...
9. 4. 2009 00:06
Re: Ještě nesmyslnější nesmysl...
Celé je to o tom, že tady je prezentován "Sportovnější sport" a ne "univerzální cosi"... nicméně... ad 2. až 4. možná... ad 1. "svižně" neznamená sportovně... ad 5. viz. můj předchozí příspěvek (a zrovna v tomto bodě a zrovna u Range Roveru by mi to vadilo)... v každém případě díky za snahu aspoň něco vysvětlit :yes:, pan Horways je na tom hůř... :-)
Avatar - kolmar
8. 4. 2009 23:45
Re: Ještě nesmyslnější nesmysl...
No tak podme pekne pomaly, univerzalnost pre mna je to, ze mozes robit hromadu veci, veci ktore naraz nedokazes spravit napr. jednym autom, tak mal som na mysli:
1. Auto s ktorym sa da pekne svizne jazdit, napr. aj hlboko cez 200 km/h...
2. auto kde odvezies hromadu ludi a aj batozinu (to splnaju aj limce... ja viem...
3. auto kde mozes bez problemov tahat dalsie auto alebo 2 alebo jachtu...(tu uz limce take dobre nesu)
4. auto, ze ked napadne sneh tak kludne mozes pocuvat U2 a ist na hory lyzovat (ono CLS AMG ti ako zadokolka velmi nepomoze)
5. Auto s ktorym sa mozes vydat do terenu, ak si myslis, ze je to somarina, tak ver tomu ze nie, ak vies soferovat, ak sa nebojis, ze si ho oskrabes, tak s nim dokazes aj toto:

[odkaz]

Nebude to vykonom GT-R, nebude to priestorom S Classe, nebude to v terene ako Defik, no univerzalnost je to sklbit dohromady, uz chapes co som mal na mysli????