Land Rover snižuje emise: systém start-stop a hybrid
Na londýnském autosalonu se představila úspornější verze kompaktního modelu Land Rover Freelander. Systém automatického vypínání motoru start-stop je doplněný o vylepšenou aerodynamiku a upravené nastavení řídící jednotky motoru. Toto provedení Freelanderu je taky proti běžnému modelu mírně odlehčeno. Výsledkem je produkce 179 g CO2 na km, což znamená snížení emisí, potažmo spotřeby o 8,6 %. Nejprve se systém objeví ve Freelanderech modelového roku 2009 s manuální převodovkou. Později ho dostanou také ostatní modely.
Kromě toho Land Rover pokračuje ve vývoji vlastního hybridního pohonu Diesel ERAD, který se poprvé objevil letos na jaře v konceptu LRX. Tato technologie je momentálně zkoušena na dvou prototypech, které vycházejí z Freelanderu, ale je navržená tak, aby ji bylo možné použít napříč celým modelovým spektrem.
Projekt ERAD je podporován britskou vládní organizací pro úsporu energií. Cílem je vytvořit hybridní automobil do terénu, který bude schopen provozu čistě na elektrický pohon, pouze na naftu nebo oběma způsoby současně. Kombinovaná spotřeba podle evropských norem by se měla snížit o více než 20 %, skutečná spotřeba ve městě pak až o třetinu