Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lane Departure Prevention: Infiniti bude korigovat směr jízdy přes stabilizační systém

Infiniti
Infiniti
Infiniti
Infiniti
15 Fotogalerie
Automobilka Infiniti představila nový bezpečnostní systém, který pomůže řidičům při jejich nepozornosti. Jmenuje se Lane Departure Prevention (LDP) a pomocí kamery ve zpětném zrcátku monitoruje vzdálenost vozidla od bílých čár na vozovce.

Systém vychází z dříve představeného systému varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (Lane Departure Warning Systém, LDW), který byl vyvinut společností Iteris, Inc. v roce 2000 a poprvé montován do nákladních modelů Mercedes-Benz Actros. Nyní je v Evropě nabízen do většiny moderních tahačů nejvyšší třídy. V roce 2002 si systém od Iterisu mohli pořídit i zákazníci Freightlineru v USA, od roku 2007 se montuje i do Mitsubishi Fuso. Systém v tomto případě varuje řidiče, když se bez znamení o změně směru jízdy jejich vůz začne vychylovat ze svého pruhu.

U osobních automobilů toto zařízení debutovalo roku 2004 právě u Infiniti, konkrétně u modelů M a FX nabízených na severoamerickém trhu. Systém byl v tomto případě vyvinut pro Nissan ve spolupráci společností Iteris a Valeo. V Evropě se poprvé představil roku 2005 v modelech Citroen C4, C5 a nyní je montován i do Citroenu C6. Zde je systém využívá infračervené senzory v předním nárazníku a varuje řidiče vibracemi v sedačce. V roce 2006 představil Lexus svůj LDW systém, který dokázal kromě audiovizuálních varování řidiče i lehkou korekcí volantu vrátit vůz zpět do požadovaného směru. I General Motors se chystá pro příští rok u svých modelů Cadillac STS, DTS a Buick Lucern nabízet LDW systém. Rovněž BMW letos také přestavilo tento systém u modelů řady 5 a 6. Zde je řidič varován pomocí vibrací do volantu.

Vývojáři Infiniti šli trochu jinou cestou. Pokud se začne vůz přibližovat k jedné z čar vymezujících pruh bez znamení o změně směru jízdy, systém pomocí akustického a vizuálního varování upozorní řidiče na vychýlení vozidla z dráhy. Pokud i nadále řidič výstrahy ignoruje, zařízení využije systém jízdní stability a pomocí něj přibrzdí opačnou stranu vozidla, než tu, u které hrozí vyjetí z pruhu. Tak dokáže korigovat směr, aniž by musel zasáhnout samotný řidič. Zařízení se deaktivuje, pokud řidič otočí volantem nebo dá znamení o změně směru. Rozsvícená kontrolka u číslice 3.000 na otáčkoměru signalizuje zapnuté LDP, pomocí tlačítka na volantu se může systém vypnout.

Podle tvůrců však zařízení nemusí spolehlivě fungovat ve ztížených jízdních podmínkách, například v mlze, či pokud kamera nezaznamená ani jednu čáru na vozovce. Avšak v případě, kdy je kamerou zaznamenána alespoň jedna z čar, dokáže LDP vypočítat polohu druhé z nich.

Systém bude nabízen v USA u modelů M a FX v roce 2008.