Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legenda na prodej. K mání je obdivovaná Tatra 87 po renovaci

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Tatra 87 představuje vrchol osobních tatrovek konstruktéra Hanse Ledwinky. I proto jde dnes o velice ceněného veterána.

První prototypy aerodynamické limuzíny vznikly v roce 1936 a o dvě léta později už naplno běžela sériová výroba. Tatra 87 byla nástupcem prvního produkčního proudnicového vozu z Kopřivnice, typu 77. Pokračovala také v koncepci „vše vzadu“, ale vyráběla se už ve větších sériích, vznikalo i několik stovek exemplářů ročně.

Video se připravuje ...

Do zadní části karoserie Tatra instalovala třílitrový vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 55 kW, což aerodynamické limuzíně stačilo na obdivuhodné jízdní výkony. Ve své době šlo o nejrychlejší československý sériový automobil, dosahoval totiž rychlosti 150 až 160 km/h. Továrna doporučovala cestovní tempo 135 km/h.

I přes kořeny ve 30. letech se Tatra 87 vyráběla ještě po konci druhé světové války, dokonce i krátce poté, co se v únoru 1948 moci v Československu chopili komunisté. Ještě předtím, v roce 1947 na Pražském autosalonu, se představila modernizovaná verze, kterou na pohled poznáte hlavně podle do karoserie vnořených předních světlometů.

Vzhledem k pozdějším únorovým událostem a změně politického režimu v Československu se už vůz dodával výhradně státním a stranickým orgánům, případně velkým státním podnikům a ambasádám, proto se mu říkalo „Diplomat“. Konec produkce nastal v roce 1950.

Celkem se oficiálně zrodilo 3.023 kusů typu 87, 1.371 do konce války, větší část, zbylých 1.652 ale až po ní. Optimističtější prameny uvádějí dokonce celkem 3.056 vozů.

Dnes je každopádně model 87 velice ceněným a vzácným veteránem, který na prodej zas tak často nebývá. Proto nás zaujalo, že v tuzemské nabídce se aktuálně jeden kousek vyskytuje.

Jde o stroj z roku 1948, tedy Diplomat s modernější přídí. Prodejce tvrdí, že vůz je po kompletní renovaci, plně funkční a s originálním motorem. Bližší informace o historii bohužel nepřidává.

A nenabízí ani cenu, za níž by T87 předal dál. Místo jasně dané částky totiž tatrovku pošle k tomu, kdo dá nejvyšší nabídku. Dá se ale očekávat, že cena půjde do milionů korun, v posledních letech se hezké kusy prodávaly za více než pět milionů korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme