Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární dunovka míří do města! Je elektrická a pomalá, ale vypadá skvěle

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Výrobce asi nejslavnější buggy na základech VW Beetle je opět ve hře a připravuje zajímavé modely.

Jméno Meyers Manx není v našich končinách moc známé, nejslavnější produkt této společnosti už ale nejspíš někdy v životě viděl každý – i kdyby jen ve filmu, seriálu či na fotce. Společnost Meyers Manx totiž proslavily stylové bugginy, tzv. dunovky, postavené na technice Volkswagenu Beetle.

Kombinace monokoku, lehké laminátové karoserie, chromovaných detailů, kulatých světel a zajímavých dovedností v lehkém terénu zajistila dunovce z dílny kalifornského technika, umělce a stavitele lodí Bruce F. Meyerse dodnes ikonické postavení. Meyers ovšem nebyl příliš dobrý obchodník a jeho nápad skončil mnoha kopiemi. Společnost ale před časem koupil Phillip Sarofim, který se ji rozhol oživit a dopřát ji zaslouženou slávu.

Video se připravuje ...

Společnost Meyers Manx stále existuje a kromě tradičních dunovky se spalovacím motorem pracuje i na nových strojích. Po čistě elektrickém modelu Meyers Manx 2.0 EV, který kráčí ve stopách původní buggy, nyní představila ještě zajímavou stylovku nazvanou Resorter NEV, která by měla (jak už název napovídá) najít využití například ve městech, plážových resortech, atd.

Novinka byla představena během nedávné akce The Quail a pracuje opět s celkem jednoduchou technikou. Základem je hliníkové monokokové šasi, pohon zajišťují dva elektromotory napájené z lithium-polymerové baterie a všechna kola jsou nezávisle zavěšena.

Potěší také možnost sklopení čelního skla, standardní elektrická klimatizace i topení, posilovač řízení, regenerativní brzdění nebo možnost natáhnout střechu. Kabina nabízí místo pro čtyři, sedačky s retro tvarováním a barevným čalouněním, jednoduchý volant a sympaticky jednoduchou palubní desku.

Výrobce bohužel nezmiňuje technické parametry čtyřkolky, takže neznáme výkon ani dojezd. Měla by však nabídnout briskní akceleraci, spoustu točivého momentu a údajně dost sil pro jízdu v terénu i tahání nákladu.

Už nyní však víme, že maximální rychlost bude omezena na 25 mil v hodině, což je zhruba 40 km/h. Vůz by totiž měl být v zámoří registrován jako Neighborhood Electric Vehicle. Známe už ale cenu, která je stanovena na 49.000 dolarů, tedy cca 1.079.000 Kč. Zájemci přitom mohou skládat předběžnou zálohu 500 dolarů, tedy zhruba 11.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
24. 8. 2023 10:26
Klimatizace?
K čemu je klimatizace u něčeho, co nemá boční stěny?
22. 8. 2023 17:32
Škoda toho pohonu...
No mít to normální motor, mohlo by to být zajímavé.