Elektrické offroady VW ID Buggy a VW Ruggdzz se vyrábět nebudou
Elektrická revoluce automobilky Volkswagen by měla na trh přivést řadu nových modelů, které mají uspokojit poptávku v různých segmentech. Milovníci elektrického offroadu ale mají smůlu – alespoň prozatím.
Automobilka Volkswagen má v současnosti v nabídce dva modely z čistě elektrické rodiny ID: hatchback s označením ID.3 a kompaktní SUV s označením ID.4. V blízké době bychom se však měli dočkat ještě sportovnější verze ID.4 s označením GTX a stylového SUV kupé s označením ID.5. V horizontu několika příštích let se pak očekává produkční verze dodávky ID.Buzz a kombíku Aero.
Jenže ne všechny koncepty s označením ID se nakonec dostanou do výroby, což je bohužel i případ stylové ID.Buggy, kterou automobilka představila na ženevském autosalonu 2019. Koncept inspirovaný dunovkou Meyers Manx, postavenou na podvozku VW Beetle, přitom vyvolal vlnu pozdvižení a nadšení.
Koncept měl mít pohon všech kol díky elektromotoru na každé nápravě a kombinovaný výkon 149 kW a 349 N.m. Baterie s kapacitou 62 kW pak měla zajišťovat dojezd okolo 249 kilometrů, což by bylo pro podobný typ volnočasového vozítka jistě víc než dost.
Automobilka nakonec k všeobecnému nadšení potvrdila, že převede koncept do produkčního modelu, jenže teď je všechno jinak. Ralf Brandstätter, nový šéf značky Volkswagen, totiž v nedávném rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že z výroby vozu nakonec sešlo.
„Ne, nebudeme tohle auto vyrábět. Měli jsme partnera, ale nakonec se ukázalo, že to nefunguje,“ měl uvést Brandstätter. Tím partnerem měla být podle všeho německá společnost e.Go, která měla produkční ID. Buggy vyrábět v malých sériích. Zřejmě jako prémiovější volnočasovou záležitost.

Jenže společnost e.Go bohužel zbankrotovala, což zřejmě ukončilo veškeré plány na společnou výrobu. I po ukončení projektu ID. Buggy však zůstávala ještě jedna naděje na elektrický offroad, kterým se měl stát do terénu určený crossover. Jeho jméno mělo být Ruggdzz a podle zákulisních informací se měl objevit v roce 2023. Jenže z toho nakonec také nic nebude.
„Uložili jsme to do šuplíku,“ měl sdělit Brandstätter pro Autocar. „Tím neříkáme, že ho nepostavíme, ale nemyslím si, že ho uvidíte brzy. Máme teď na práci důležitější projekty.“ A jedním z nich by mohl být již výše zmiňovaný produkční ID Buzz, který má na silnice vrátit elegantnost prvních dvou generací VW Transporteru, ovšem v čistě elektrickém provedení.