Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendy na Moje.auto.cz: 9 recenzí Moskvičů

David Bureš David Bureš 31. 12. 2010 • 03:00
95
6
Zobrazit náhledy (95)
Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič Moskvič
Moskvič na Moje.auto.cz žije. Počet recenzí vozů této zaniklé značky je vyšší než u mnoha existujících automobilek.

Automobilka Moskvič letos definitivně zbankrotovala. Zavzpomínejme proto na vozy této sovětské značky recenzemi uživatelů Moje.auto.cz.

Firma vznikla jako Automobilový závod Leninského Komsomolu v roce 1929, kdy vyráběla licenční vozy Ford a nákladní automobily GAZ. Během války byla továrna přeorientována na vojenskou produkci, po jejím konci ale začala vyrábět Moskvič 400, což byl licenční Opel Kadett.

Od padesátých let už automobilka vyráběla vlastní vozy. První vlaštovkou byl Moskvič 402 a jeho modernizované verze. Šedesátá a sedmdesátá léta jsou pak pro Moskvič vůbec nejúspěšnějším obdobím z celé historie, z této doby pochází i automobily z recenzí na Moje.auto.cz.

Majitelé Moskvičů na Moje.auto.cz dokazují, že vlastnit vůz této značky je bezhlavá láska. Tři z nich totiž mají doma Moskviče hned dva.

Nejstarší exemplář, Moskvič 408 z roku 1967, vlastní Tonyxx, který vůz používá jen během hezkého počasí jako veterán.

Stejný majitel provozuje i hnědého Moskviče 412, který byl původně určen pro export do Velké Británie.

O rok mladší Moskvič 408 má Petr408. Červený vůz však v současné době odpočívá a čeká na výměnu motoru a generálku brzd.

V Petrově sbírce je i Moskvič 2140 z roku 1976. Podle slov majitele je hlavním negativem koroze, se kterou se musí bojovat co nejurputněji.

Modernizovaný Moskvič 408 /1 s hranatými světly a řazením na podlaze je majetkem uživatele Jamaican. Ten servisům nedůvěřuje a automobil si opravuje sám, jedinou výjimkou byla výměna karburátoru.

Dva Moskviče vlastní i jr353. Podrobná recenze popisuje „modrou střelu“ Moskvič 412, jenž byl předchozím majitelem vylepšen o přídavné světlomety a další vychytávky v interiéru.

Recenze Moskviče 412 z roku 1973 pak dokumentuje odlišnosti mezi různými daty výroby. Dodejme, že se oba vozy liší především v interiéru.

Recenze zbývajících Moskvičů najdete na Moje.auto.cz.

Sekce Moje.auto.cz umožňuje diskutovat o spolehlivosti nebo provozních nákladech. I Vaše recenze může být pro někoho cenným pomocníkem při výběru vlastního auta, nebo naopak Vám může v diskusi pod recenzí někdo pomoci svojí radou.

Jak založit recenzi na Moje.auto.cz?

Vložit recenzi do Moje.auto.cz může každý registrovaný uživatel Auto.cz. Založení (i pozdější editace) recenze pomocí příslušného formuláře je rychlé a intuitivní, pomocnou ruku poskytne také nápověda v pravém sloupci.

Co by měla recenze obsahovat? Nemusíte se zabývat popisem technických dat nebo výbavy, to je možné na internetu snadno najít. Cenných zkušeností z praxe naopak není nikdy dost a mnohdy se nacházejí jen na fórech specializovaných na danou značku nebo typ vozu.

Podstatné jsou především Vaše zkušenosti s automobilem. Běžný provoz odhalí řadu předností i nedostatků, které může znát jenom majitel daného typu auta. Proto Vaše poznatky, o které se s ostatními podělíte, mohou někomu pomoci při nákupu auta. Nezapomeňte také připojit fotografie vlastního vozu, které doplní informace uvedené v textu.

Témata
31. 12. 2010 19:11
Príjemné spomienky
Susedia u nás vo vchode mali rovnaké - okrové Moskviče. Ako malý chlapec som si myslel, že si autá požičiavajú. Doteraz si pamätám ich ŠPZ-ky - 43-03 a 37-48. Krstný mal prostredný - bledomoodrý model - je aj na niektorých fotkách. Neskôr zmenil na ňom karosériu na novší model. Bez problémov absolvoval viackrát cestu do Juhošky-beznádejne preťažený. Len v horách sa mu prehrievali brzdy.
Zaujímavé, že na fotkách tie Moskviče vyzerajú celkom moderne - trochu mi pripomínajú staré Cortiny.
Rovnako je zaujímavé, ako sa menil tvar zadných svetiel. U najstarších typov boli zvislé, u prostredného typu mali tvar L a u najnovšieho typu boli vodorovné. Zaujímavo boli tvarované aj kombíky - ich linka sa zvažovala dolu - podobne ako u terajších Mercedesov :-) .
31. 12. 2010 15:17
Re: coolio
>:D :yes:
31. 12. 2010 15:10
Re: historie...
M408 z roku 1971 poslilovač neměl,ten se dodal až s druhým motorem a nebyl součástí hl.brzd válce-byl na pravé straně ve sm. jízdy...holt "povolená přestavba". Asi to bylo šílené,ale člověk se naučil jezdit.Tak jako BMW má rychlejší podvozky, u našeho byl rychlejší motor a podvozek dobrodružství, ale kombi mělo tužší listové pružiny,takže se to dalo...M412 posilovač měly hned, první 408 ne,pak asi ano,to už nevím.Brzdovka-původní se vypustila,propláchlo a dala zelená.Těsnilo v pohodě,možná tam někdo dal červenou, a to byl problém, to vím.
31. 12. 2010 14:25
coolio
Je pěkné že všechny dnešní retro články vyšly v rubrice "Nové modely" :-)
31. 12. 2010 09:30
historie...
Pamatuji na rok 1971,kdy se rodiče po dvou letech čekání a složení zálohy v Mototechně dočkali a přivezl se modrý Moskvič 408 kombi.Doma panovalo nadšení z prvního auta.V 1975 jsem jej za vydělané peníze z brigády předělal.Koupil a namontoval se nový motor z M 412,původní motor prodal někomu do M407.Stálo mně to 7 tis Kčs, ale auto potom jelo na tehdejěí dobu docela rychle.Ani nevím,jak se mi podařilo doma ukecat,že otec svolil,abych tam dal silnější motor.Bylo jasné,že cílem bude rychlejší jízda a větší riziko,že to někde zruším. Když si člověk uvědomí, že všechny brzdy byly bubnové, jednookruhové, přední sice měly obě čelisti náběžné (ale stejně...), podtlakový posilovač se montoval až s novým motorem.Dnes bych nenašel odvahu s tím švihat nějakých 130-140.Tehdy se dalo i po okresce....Auto mi odvozilo tuny a tuny materiálů na stavbu domu.V 1987 jsem ho prodal za ticícovku.Pro objektivnost: za celou dobu se nestalo,že by auto mělo poruchu a někdy se nedojelo,což zase tehdy nebyla úplná samozřejmost.Hezký rok 2011 všem i redakci!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku