Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letitý Hyundai i40 se dočká nástupce. Už se prohání na Nürburgringu!

David Bureš David Bureš 31. 8. 2018
11
Dnešní Hyundai i40 se vyrábí již od roku 2011. Jeho dlouhá kariéra bude ještě pokračovat, nástupce je očekáván v modelovém roce 2020.

Střední třída na evropských trzích už nehraje tak důležitou roli jako kdysi, evropští zákazníci dávají raději přednost SUV, crossoverům nebo jiným alternativám. Mnozí výrobci se tak ze segmentu stáhli, jiní své zástupce zkoušejí pojmout jinak, třeba Peugeot vsadil na sportovně laděnou 508. Podobným směrem zřejmě vyrazí také Hyundai.

Hyundai patří právě mezi ty značky, jejichž zástupce ve střední třídě se na starém kontinentu prodejně propadá. Modelu i40 se loni na evropských trzích prodalo 15.300 kusů, o čtvrtinu méně než o rok dříve. V jeho případě ale důležitou roli na nezájmu hraje stáří modelu, vždyť i40 se začala vyrábět už v roce 2011.

Automobilka však už pilně pracuje na nápravě, segment tak na starém kontinentě nemíní opustit jako třeba jiní výrobci – Nissan už u nás dávno nenabízí Primeru, Honda se zbavila Accordu a Suzuki modelu Kizashi. Zatím si ale na nástupce i40 ještě nějakou chvilku počkáme. Podle interních zpráv je nová i40 chystaná pro modelový rok 2020, dočkáme se jí tak nejdříve v polovině příštího roku.

Novinka však už byla zachycena během jízdních zkoušek na Severní smyčce Nürburgringu, kde má vývojové oddělení korejského výrobce své testovací centrum. Jízdní vlastnosti ladí tým Alberta Biermanna, bývalého šéfa BMW M, a tak by mělo jezdit lépe než předchůdce, což zdůrazní už samotný vzhled. Z něho zatím přes kamufláž není moc vidět, dynamická silueta podobná čtyřdveřovým kupé nebo nízko posazená maska chladiče jako u i30 však ano.

Nabídka motorů je zatím zahalena tajemstvím, jistotou je ale příchod hybridu, který doplní konvenční verze. K dispozici by mohl být i naftový mildhybrid, prezentovaný v Tucsonu.

Hyundai i40 se začal vyrábět v roce 2011 jako nástupce Sonaty. Byl autem primárně určeným pro evropské trhy, zbytek světa se dočkal nové generace Sonaty, která je o něco větší než i40. Nyní se zdá, že budou obě auta kvůli snížení nákladů opět sjednocena do jednoho modelu, v závislosti na trhu se však mají prodávat pod jiným označením.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

prodejnost i40
tadeaskocur
| 4. 10. 2018
Věřím, že se prodejnost i40 zvýší oproti předchozím rokům. Už jenom z toho důvodu že jich pár koupím na obměnu do firmy!
Pěkný
Fanny
| 30. 9. 2018
Starší i40 bylo dobré auto, známej ji měl a nemohl si ji vynchválit. Počítám, že s novějším nástupcem to bude to samé. Hyundai zkrátka ví jak vyrábět auta a říkejte si každe co chcete :-)
hjundaj
pcwifi
| 27. 9. 2018
i40 me prislo jako designove nejmensi zlo proti vsem jinym HyU modelum, asi ani motor 1,7 D nemusel byt spatny, ale furt je to "jen Hyundai" >:D
i 40
Filalák
| 5. 9. 2018
hm i 40 pekne, povedene auto, ty korejci valej za chvilku budou na urovni audi a mnohem dostupnejsi, skodovku uz davno podle me predstihli
Hyundai
Dejwik
| 5. 9. 2018
Vypadá to dobře! Se starší i40 jsem nějakžý čas jezdil a bylo to dobré auto! Věřím tomu, že nová bude opravdu špička! Jen tak dál! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku