Levná Škoda se bude zřejmě vyrábět ve Vrchlabí, nahradí Octavii Tour
Mluvčí firmy Evžen Krauskopf se odmítl k novému modelu vyjádřit. Uvedl pouze, že Škoda na nových modelech intenzivně pracuje.
Novinka, která se má podle informací ČTK podobat nynější Octavii, je zatím zahalena tajemstvím. Jeho model byl představen na nedávném setkání šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna s managementem Škody. "Ten vůz vypadá velmi dobře, i když šlo zatím jen o maketu. Jeho největší předností bude nízká cena," uvedl v týdeníku šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík.
Podle dřívějších informací z médií plánovala Škoda začít vyrábět levný rodinný sedan, který by měl stát pod 300.000 korun. Například iHNed.cz loni na podzim uvedl, že má nový model stát 10.000 až 12.000 eur, tedy 260.000 až 310.000 korun.
"Pracujeme na následníkovi Octavie Tour," potvrdil deníku MF DNES loni v září Reinhard Jung, předseda představenstva Škody Auto. Starší Octavia je nejúspěšnějším vozem v historii firmy, vyrábí se už 14 let. Nové auto bude trochu menší než současná Octavia. Bude mít slabší motory a jinou výbavu, upřesnil Jung.
"Chceme mu dát atraktivní cenu, stejně jako má Octavia Tour. Design bude úplně nový," uvedl Jung. Jak se nové auto bude jmenovat, neprozradil.
Skupina Volkswagen, do níž Škoda Auto patří, chce výrobou nového modelu čelit současné situaci na trhu ovlivněné hospodářskou krizí. V souvislosti s krizí přišla s velmi levnými modely řada automobilek. Ceny nejlevnějších aut na českém trhu klesly pod 180 tisíc korun. Škoda Auto letos začala Fabii nabízet za 199.900,-Kč.
Nové auto by se údajně mělo vyrábět ve Vrchlabí, které je momentálně nejméně vytíženým závodem firmy, vyrábí se tam mj. Octavia Tour. Výroba Octavie Tour by měla skončit během roku 2010. O budoucnosti závodu ve Vrchlabí se diskutovalo zvláště poté, co mu nebyla přidělena výroba jiného koncernového auta - malého rodinného vozu Up!, který se bude vyrábět v Bratislavě. Odtamtud se naopak do Vrchlabí přesune výroba Octavií. V závodě nyní pracuje asi 1000 lidí.
Týdeník Škodovácký odborář také poodhaluje výrobní cíle firmy v letošním roce, na setkání s podnikovou radou je představil šéf Škody Reinhard Jung. Firma chce celý rok vyrábět 800 fabií denně, zvyšovat se budou výrobní kapacity Superbu Combi a připravuje se také náběh výroby faceliftované Fabie a Roomsteru. Firma právě u Fabie plánuje i novinky, jako například krátkou Fabii Scout nebo Fabii RS.
Největší česká automobilka v loňském roce prodala na všech světových trzích dohromady 684.226 vozů, o 1,4 procenta více než v roce 2008. Nejprodávanějším modelem firmy se stala Škoda Octavia, která těsně předstihla model Fabii. Hospodářské výsledky firma sdělí až na konci března, Povšík však již v jednom z minulých vydání Škodováckého odboráře naznačil, že nebudou příliš optimistické.