Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lewis Hamilton si vyzkoušel Ineos Grenadies, jízdu si evidentně užil

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Sedminásobný šampion Formule 1 přesedl do pravověrného offroadu. A podle všeho si jízdu náležitě užil.

Sir Lewis Hamilton je všem dobře známý především jako závodní jezdec Formule 1, ve které závodí za tým Mercedes-AMG. Několik vozů této značky, včetně raritního hypersportu One, navíc vlastní. Nedávno však dostal příležitost usednout za volant drsného offroadu, pod jehož kapotou se ukrývá motor BMW. A jízdu si podle všeho náležitě užil.

Oním vozem byl nový Ineos Grenadier, který svou technikou, designem i účelností navazuje na tradiční Land Rover Defender.  Sluší se přitom dodat, že automobilka Ineos Automotive je dceřinou společností chemického gigantu Ineos Group, který patří mezi přední sponzory závodního týmu F1. Společnost v kabině Grenadier,u pak jezdci dělal Jim Ratcliffe, zakladatel společnosti Ineos.

Video se připravuje ...

Hamilton, kterého si většina z nás spojuje především s placatými supersporty, se za volantem offroadu s dvojicí tuhých náprav podle všeho dobře bavil. Grenadier podle něj působí jako auto z bondovky a osobně by si ho prý objednal v černé barvě, s přídavnými střešními světly a na větších terénních pneumatikách.

Závodní jezdec novinku vyzkoušel jak na silnici, kde auto překvapovalo svou přilnavostí, tak v terénu, kde ho opravdu nešetřil a dal mu pořádně zabrat. Ostatně z jeho jízdního stylu byl možná místy lehce nervózní i samotný Jim Ratcliffe. Ten ve videu zmínil, že Grenadier byl vyvíjen především jako kvalitní offroad, evidentně se ale neztratí ani na silnici.

Dodejme, že pod kapotou nového offroadu se ukrývá 3,0litrový řadový šestiválec z produkce BMW, zákazníci však mají na výběr mezi zážehovou a vznětovou pohonnou jednotkou. O přenos výkonu na systém pohonu všech kol s trojicí uzavíratelných diferenciálů se pak stará převodovka ZF. Grenadier je přitom pravověrným offroadem s karoserií na pevném rámu a dvojicí tuhých náprav.

Připomeňme, ž Jim Ratcliffe měl původně zájem koupit od automobilky Jaguar Land Rover práva na pokračování výroby klasického Defenderu, s tím však automobilka nesouhlasila. Když pak společnost Ineos představila Grenadier, britská automobilka se jí pokusila ve výrobě zastavit obviněním, že se design Grenadieru příliš podobá původnímu Defenderu. Soud však žalobu smetl ze stolu, protože vzhled klasického Defenderu nebyl nijak speciálně chráněn.

Výroba nového Ineos Grenadier byla zahájena během minulých týdnů, první kousky by se pak k zákazníkům měly dostat ještě letos. Novinka je přitom dostupná i na českém trhu, kde je partnerem britské značky společnost Dajbych.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme