Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT 200h F-Sport: Sportovní sada pro hybrid také v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Hybrid nižší střední třídy se ve Frankfurtu oblékl do sportovního hávu.

Lexus CT 200h se představil loni na jaře. Jako nejmenší model značky a navíc s hybridním pohonem měl značce přilákat mladší zákazníky. Od března 2011 se pro něj rozhodlo 70 % evropských klientů z těch, kteří si vybrali hybridní automobil se stylizovaným L ve znaku. Je to tedy úspěch, nicméně prodeje je třeba podporovat.

S emisemi CO2 na hodnotě 94 g/km má v mnoha státech EU tento model daňové úlevy, takže se pro něj rozhodují i firmy, ale například v Británii platí daně i soukromníci. Marketing není ovšem radno podceňovat, tudíž je tu verze F-Sport. Nečekejte změny na technice, žádné nejsou, zde jde pouze o styl. CT 200h je tak i nadále poháněn zážehovým motorem o objemu 1,8 l (73 kW) a synchronním elektromotorem s permanentním magnetem (60 kW). Celkový výkon soustavy činí 100 kW.

Součástí paketu F-Sport jsou ovšem agresivnější přední nárazníky a rozšířené boční prahy, které vůz opticky přibližují asfaltu. Změnila se přední maska, která nemá vodorovná žebra, ale voštinovou mřížku, to samé platí i o chladicím otvoru pod předním nárazníkem. O 30 mm se zvětšil spoiler na pátých dveřích, cílem bylo, jak jinak, zlepšení aerodynamiky. Automobil jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech v tmavém provedení. Nesmí chybět logo F-Sport na předních blatnících.

To najdeme také v interiéru na prazích. Volant je v perforované kůži, hliníkové pedály jsou samozřejmostí. Součástí základní výbavy bude zcela jistě tempomat a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým tlumením a integrovanou kamerou. Za navigaci, vyhřívaná a elektricky nastavitelná sedadla, LED světlomety a bezklíčkový vstup bude třeba si připlatit, stejně jako za čalounění sedadel tkaninou se síťovým vzorem a černými boky, nebo kůží ve stejném odstínu s kontrastním bílým obšitím.

V Austrálii byla sada F-Sport představena již na podzim 2010, Američané se jí dočkali před necelým měsícem. Evropa přichází na řadu až nyní jako poslední.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)