Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS 350 F Sport: Do LA míří i sportovní nehybrid

Lexus GS
Lexus GS
Lexus GS
Lexus GS
28 Fotogalerie
Diskuze (1)
Všichni zástupci omlazené modelové řady GS už měli svou výstavní premiéru, avšak ještě nikdy se nesešli pohromadě.

Až na autosalonu v Los Angeles se sešli všichni tři bratři z modernizované modelové řady GS. Řeč je jak o základním šestiválci Lexus GS 350, tak i o hybridní verzi GS 450h a o sportovněji střižené variantě GS 350 F Sport.

Model GS 350 má pod kapotou vidlicový šestiválec, produkující (podle prvních informací) z objemu 3,5 litru výkon 226 kW při 6400 min-1 a 375 Nm při 4800 min-1. Proti předchozí generaci se nezměnil počet převodů u šestistupňové automatické převodovky. Nové tvary ale současně navzdory prakticky nezměněným vnějším rozměrům ukrývají prostornější interiér a objemnější zavazadlový prostor. Zároveň nová generace přichází s lepší aerodynamikou, která sníží už tak dobrý koeficient aerodynamického odporu (0,27).

Přepracovaná podvozková platforma má mezigeneračně větší tuhost. Nově vyvinuté, a díky hliníkovým ramenům odlehčené, zavěšení má vpředu o 40 a vzadu o 50 mm širší rozchod kol. Interiér se také drží stylu naznačeného řadou CT. Kromě bohaté komfortní výbavy (včetně např. příplatkového audia Mark Levinson) nabídne i vysokou úroveň bezpečnosti: pět párů airbagů (čelní, okenní, boční vpředu, boční vzadu a kolenní pro oba přední pasažéry), aktivního asistenta pro jízdu v pruzích, head-up displej a další.

Sportovnější verze GS 350 F Sport dodá sportovnější vzhled a vylepšený interiér, avšak výkon agregátu (225 kW) zůstává nezměněn. K úpravám exteriéru patří i nová 19palcová litá kola, která se vzhledově od standardních 17palcových kol téměř neliší. Lexus GS 350 s pohonem obou náprav bude mít na všech kolech pneumatiky o rozměrech 235/40 R19, zatímco provedení s pohonem zadních kol bude mít toto obutí jen vpředu a dozadu dostane o něco širší s rozměry 265/35 R19.

Hybrid GS 450h standardně obouvá kola sedmnáctipalcová a pochlubí se odlišnou optikou světlometů či modrým logem na masce chladiče. Ani v interiéru nebudou změny nikterak zásadní; hlavním rozdílem je pochopitelně pohon. Vidlicový šestiválec pracující s Atkinsonovým cyklem je zde totiž spřažen s elektromotorem; výsledkem je 252 kW a zrychlení z klidu na 96 km/h za 5,6 sekundy.

Hybridní verze i 350 F Sport by měly zamířit i k nám, naopak zážehový šestiválec GS 350 se bude na evropském kontinentu prodávat jen v Rusku, na Ukrajině a v Kazachstánu. Prodej v ČR bude zahájen v dubnu 2012. Časem by se měla objevit i slabší verze GS 250, vybavená šestiválcovým agregátem o objemu 2,5 litru známým z modelu IS 250.

Vstoupit do diskuze (1)