Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS 350 F Sport: Ostřejší vzhled i jízda

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Lexus po srpnové premiéře nové generace sedanu GS 350 přestaví severoamerickému publiku paket F Sport, který má vedle vzhledu vylepšit i jízdní vlastnosti.

Světová premiéra Lexusu GS 350 s F Sport paketem se pro Američany i Evropany odehrála poměrně v tichosti a ústraní začátkem října na Johannesburg International Motor Show v Jižní Africe. Severní polokouli se tato novinka poprvé představí 1. listopadu na SEMA Show 2011 v Las Vegas jako provedení pro modelový rok 2013.

Paket F Sport dodá karoserií Lexusu GS 350 výrazně agresivnější výraz díky novému přednímu nárazníku s většími vstupy vzduchu k chladiči i předním brzdám. Další karosářské díly představuje spodní část zadního nárazníku s decentně naznačeným difuzorem a minimalistický spoiler na víku zavazadlového prostoru. Tyto prvky mají podle automobilky vylepšit proudění vzduchu kolem zádi. K čistě kosmetickým záležitostem patří štítky F Sport.

K úpravám exteriéru patří i nová 19palcová litá kola, která se vzhledově od standardních 17palcových kol téměř neliší. Lexus GS 350 s pohonem obou náprav bude mít na všech kolech pneumatiky o rozměrech 235/40 R19, zatímco provedení s pohonem zadních kol bude mít toto obutí jen vpředu a dozadu dostane o něco širší s rozměry 265/35 R19.

Poslední úpravou exteriéru v rámci paketu F Sport může být jeden z dvojice nových laků karoserie, pojmenovaných Liquid Platinum a Riviera Red. Druhý jmenovaný údajně nabídne vyšší lesk díky skleněným vločkám. Pro Lexus GS 350 se sportovním paketem budou kromě dvojice zmiňovaných laků k dispozici ještě odstíny pojmenované Starfire Pearl, Nebula Gray Pearl a Obsidian.

Hlavní změnou v interiéru jsou sportovní sedadla stavitelná v šestnácti směrech. Samozřejmostí je kožené čalounění, které může být na přání i červené a nechybí ani pro sportovní atmosféru nezbytné hliníkové pedály spolu s opěrkou pro levou nohou. Hliník je použit i na obložení palubní desky, středového tunelu, výplní dveří a volantu s věncem obšitým kůží.

V případě techniky byla veškerá pozornost věnována podvozku, zatímco atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru si i vozu s paketem F Sport zachovává standardní výkon 225 kW a točivý moment 375 Nm. Podvozek se naopak u vozů vybavených paketem F Sport dočká silnějších stabilizátorů, pevnějších silentbloků a větších předních brzdových kotoučů.

Za další příplatek bude k paket F Sport k dispozici systém aktivního řízení všech kol Lexus Dynamic Handling, který umožní natočení zadních kol až o dva stupně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)