Lexus GS získal ocenění za inovace v oblasti interiéru
Lexus GS získal na letošním ročníku stuttgartského veletrhu Automotive Interiors Expo 2012 ocenění Inovace roku v oblasti interiéru mezi sériově vyráběnými vozy. Japonský sedan si tuto cenu vysloužil za svoji klimatizaci.
Toto ocenění se uděluje za vylepšení technologií nebo technického řešení, které posouvá zažité hranice a má potenciál stát se co nejdříve standardní součástí výbavy co nejvíce vozidel. O výsledku rozhodovala odborná porota, v níž zasedli motorističtí novináři.
Klimatizace nového Lexusu GS používá čistění vzduchu pomocí částic nanoe, které se aktivuje při každém spuštění klimatizace. Prostřednictvím výdechu ventilace v přístrojové desce na straně řidiče se uvolňují částice nanoe, tedy záporně nabité ionty zabalené v molekulách vody, o průměru 20 až 50 nanometrů.
Tyto částice se umí přimykat k částicím a molekulám ve vzduchu. Díky této vlastnosti čistí vzduch a současně odstraňují pachy, a to i z čalounění sedadel a stropu.
Částice nanoe jsou asi tisíckrát vlhčí než běžné ionty, díky tomu mají zvlhčující účinek na pokožku a vlasy posádky. To vede k větší pohodě cestujících během jízdy.
Klimatizace nabízená v nové generaci Lexusu GS je výrazně výkonnější než ta z generace předchozí, navíc spotřebuje méně energie.
Pomocí speciálních senzorů klimatizace dokáže určit, zda je sedadlo spolujezdce vedle řidiče obsazeno. Pokud tomu tak není, automaticky uzavírá všechny výdechy určené pro toto místo. V případě, že je zapnuta funkce S-Flow, provede se totéž i v případě zadních sedadel. Díky tomu se zvyšuje účinnost celé soustavy klimatizace.
Systém kromě toho měří teplotu okolního vzduchu, teplotu vzduchu v kabině vozu a míru oslunění, aby průběžně upravoval optimální výkon klimatizace. Cílový objem vzduchu přiváděného na každou sedačku je regulován funkcí TAO (Temperature Airflow Output).
Vícevrstvé směšování vzduchu s nezávislou horní a spodní vrstvou umožňuje vytvořit optimální prostředí pro řidiče, předního spolujezdce i zadní pasažéry. Soustava také zavádí tzv. dvouvrstvou regulaci vnějšího/vnitřního vzduchu, která zabraňuje zamlžování oken.