Lexus IS nyní i s F-Sport paketem, IS F standardně se samosvorným diferenciálem
Lexus posiluje image sportovní řady „F“, do které spadají pouze nejvýkonnější modely značky jako je supersedan IS F či kupé LFA. Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus.
Modely IS 220d a IS 250 mohou být nyní přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován vrcholným modelem Lexus IS F.
Všechny Lexusy IS mají ve výbavě systémy VDIM (integrované řízení jízdní dynamiky) a VSC (řízení stability vozidla), přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, alarm, 17palcová kola z lehkých slitin, kožený volant a hlavici řadicí páky, tempomat, nebo systém bezklíčového nastupování a startování „Smart Entry and Start“.
Výbava F-Sport obsahuje navíc mj. 18“ kola z lehkých slitin, bi-xenonové světlomety, děrované sportovní pedály a opěrku nohy, hliníkové prahové lišty, elektricky nastavitelný volant ve dvou osách (výškově a podélně), elektrochromatická (samostmívací) vnitřní a vnější zpětná zrcátka, interiérové stylistické prvky F-Sport (černé čalounění stropu, volant), vnější stylistické prvky F-Sport (maska chladiče, zadní spoiler), inteligentní adaptivní přední světlomety (I-AFS), kožená sedadla F-Sport s úpravou semi-anilin, přední sportovně tvarovaná, elektricky nastavitelná, s vyhříváním a elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, paměťovou funkce pro přední sedadla, vnější zpětná zrcátka a volant, prémiový audiosystém se 13 reproduktory, sportovní odpružení a stěrače s dešťovým senzorem.
Lexus IS 2010 - Ceny na českém trhu (2010) | |||
Motor | IS 220d | IS 250 | IS F |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2231 | 2500 | 4969 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 130/3600 | 153/6400 | 311/6600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/2000-2600 | 252/4800 | 505/5200 |
Max. rychlost [km/h] | 220 | 230 (225) | 270 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 | 8,4 (8,4) | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,6 (6,9) | 9,8 (9,1) | 11,4 |
Cena [Kč] | 829.000,- | 949.000,- | - |
Cena Dynamic [Kč] | 909.000,- | 1.034.000,- | - |
Cena F-Sport [Kč] | 979.000,- | 1.104.000,- | - |
Cena Luxury [Kč] | 999.000,- | 1.119.000,- | - |
Cena IS F[Kč] | - | - | 1.834.000,- |
Do Čech přijíždí taky inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn.
Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách přináší nový diferenciál se zvýšenou svorností. Kompaktní diferenciál Torsen v zatáčce mechanicky přivádí větší točivý moment zadnímu kolu s větší přilnavostí – tedy vnějšímu kolu.
Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený konvenčním diferenciálem.