Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LF-1 Limitless: Luxusní vize SUV budoucnosti je tady!

Stanislav Kolman
Diskuze (16)
Japonská značka představila na autosalonu v Detroitu koncept novodobého SUV. Z nároků na rychlost a luxus prý nesleví…

Právě probíhající autosalon v Detroitu neodhaluje jen nové automobily, ale samozřejmě přináší i várku neméně poutavých konceptů. Jedním z nich je vize SUV od Lexusu, jež nese označení LF-1 Limitless. Auto symbolizuje novou vlajkovou loď prémiového odvětví Toyoty.

Rozměrově je větší než RX (největší SUV, jaké od automobilky Lexus můžete na našem trhu aktuálně koupit), rovná se spíše modelu LX nabízenému v USA. Jenže tento kousek spatřil světlo světa už v roce 2007 a není žádnou hanbou, že rostoucí věk je na něm pozvolna znát. Bude ztělesnění vize LF-1 designovým i technologickým nástupcem? Je to možné, šlo by tak kupříkladu o konkurenta Audi, respektive chystaných novinek Q7 a Q8.

Vnějšímu designu dominuje robustní maska na přídi s dlouhou kapotou, celkově jde o uhlazený a dynamicky působící vůz. O sympatickém tvarování karoserie v podání Lexusu jsme se mohli na vlastní kůži přesvědčit před pár dny, kdy nám v redakci dělal společnost model LC 500. Design tahle značka zkrátka umí!

Auto vzniklo ve spolupráci s kalifornským týmem CALTY Design Research, jenž dostal jasné zadání: vytvořit vizi nové vlajkové lodi Lexusu. Na projektu úzce spolupracovaly i další firmy, kromě jiného se soustředily i na alternativní pohony, včetně hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů a vodíkových palivových článků.

Samozřejmostí je technologie autonomní jízdy v režimu Chauffeur, jež umí pracovat nejen s jízdními pruhy a adaptivním tempomatem, ale zvládá i obsluhu blinkrů či automatické tlumení světel. Na své si ale přijdou i ti, kteří chtějí auta řídit svépomocí. Interiér prozrazuje, že kromě elegantního voliče samočinné převodovky se můžeme těšit i na řazení prostřednictvím páček pod volantem.

Byť se karoserií jedná o SUV, Lexus na své věrné zákazníky nezanevřel. Říká, že s konceptem LF-1 Limitless o rychlost a luxus nepřijdete. Stále jde o auto, které má být radost řídit, což dokládá i sázka na pohon zadních kol.

„Jedná se o naši vizi nové vlajkové lodi. Disponuje schopnostmi crossoveru, aniž byste museli tvořit kompromis na úkor výkonu a luxusu,“ vysvětluje Kevin Hunter, prezident CALTY Design Research. „Koncept nabízí nápaditou technologii a vytváří silné emocionální spojení,“ dodává tvůrce celé řady aplikovaných ideí.

Interiér je po vzoru vnějších partií taktéž moderní, řidič může řadu funkcí obsluhovat na dotykové středové konzole a nechybí ani obdoba touchpadu, který byl při testování LC 500 snad jediným slabým místem celého auta. SUV pojme čtveřici cestujících, každý z nich má k dispozici multimediální obrazovku s informacemi o jízdě. Infotainment vám na cestách pomůže nejen včas najít čerpací stanici, ale předpovídá i potřeby v podobě odpočinku, jídla či ubytování.

Stanislav Kolman
Diskuze (16)
Avatar - N6600
16. 1. 2018 11:09
Re: Zaujali ma 3 veci
Tak tak :-) Toyota sa navyse spojila s Panasonicom, aby spolu vyvinuli a vyrabali novu generaciu baterii, ktoru chce mat Toyota na trhu v roku 2020. Na palivove clanky chyba infrastruktura... Este potrva, kym to vyrastie z plienok.
16. 1. 2018 10:49
Re: Zaujali ma 3 veci
Nj. Cital som niekde nejaky rozhovor s Akiom Toyodom, kde sa vyjadroval, ze nie su presvedceni o spravnosti baterioveho elektromobilu, ale technologiu na to maju. Preferovali by skor riesenie s palivovymi clankami.
Avatar - N6600
16. 1. 2018 10:44
Re: Zaujali ma 3 veci
V EU/US ani nie. Ale v Cine urcite ano. A kedze im tam rastu predaje, tak je to pochopitelne. Aj ked podla toho, co som mal info, rozhodnute o elektromobile nebolo. To sa rozhodlo az nedavno.
16. 1. 2018 10:20
Re: Zaujali ma 3 veci
K bodu c. 3. Toyota o elektroautach na bateriu nie je presvedcena, ale je do toho tlacena vacsinovym trendom. Tak kvoli tomu planuju aj elektro.
Avatar - N6600
16. 1. 2018 09:50
Zaujali ma 3 veci
1. Tie spatne zrkadla. Som zvedavy, ci ten koncept dovoli legislativa. Ale bolo by to skvele.
2. Evolucia toho ich multimedialneho systemu. Prvy nastrel bol v LF-LC a tu je vidiet evoluciu toho napadu. Som zvedavy, kam to dotiahnu. Multimedialny system je fakt v Lexuse na facku.
3. Plan s pohonmi. Nakoniec, zda sa, Lexus pocita s elektromobilom. Aj ked ho na zaciatku zavrhoval. Otazka je, ci je to len priprava, co keby nahodou, alebo ozaj v reale bude elektromobil.

Inak z hladiska postavenia v ramci portfolia som zvedavy, kam ho zaradia. Nad RX, alebo vedla LX?