Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LFA: Kupte si raritní sporťák s technikou F1, jenž oslnil i skeptického Clarksona

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Aukční společnost Gooding & Company přichází s nabídkou skutečného unikátu: Lexusu LFA v limitované edici, jíž vzniklo pouhých 50 kusů.

Lexus LFA patří mezi skutečné automobilové unikáty nejen pro svůj nadčasový design, ale i opěvované jízdní vlastnosti. Pod taktovkou luxusní divize Toyoty vzniklo pouze 500 kusů, přičemž jen desetina z nich v limitce zvané Nürburgring Edition.

Jeden takový je nyní na prodej. Jde o sněhobílý sporťák s interiérem v bílé a červené kůži. Vůz byl vyroben v roce 2012 a sériové číslo 498 napovídá, že po něm opustily výrobní linky už jen dva kusy. Stav interiéru, karoserie i motorového prostoru je podle prodávajících dokonalý, čemuž nasvědčuje i fakt, že auto za pět let existence urazilo jen necelých 100 kilometrů.

Srdcem unikátu je 4,8litrový desetiválec s výkonem 571 koňských sil a 480 N.m točivého momentu. Pohonná jednotka pod kapotou auta z limitované edice spolupracuje s vyspělejší sekvenční převodovkou, jež řadí 0,05 sekundy! Součástí balíčku je i vylepšené zavěšení či aerodynamické modifikace, včetně pevného zadního spoileru. Z klidu na stovku LFA zrychlí za 3,7 sekundy a pokračovat lze až na maximální rychlost 325 km/h.

Americká aukční společnost Gooding & Company odhaduje, že by se hodnota nejvyššího příhozu měla vyšplhat na 900.000 až 1.200.000 dolarů (až 25 milionů Kč). Minulý rok se přitom stejný speciál objevil k mání v Německu za 7 milionů dolarů (148 milionů korun). Ceně značně pomohlo to, že se na masce vozu nacházel podpis Akia Toyody.

Právě Toyoda, vnuk zakladatele koncernu, se v autě svezl jako první. V červnu roku 2003 usedl do připraveného prototypu, a když jízda skončila, měl jasno: musí vzniknout produkční verze! Stalo se a nezůstalo jen u toho. O čtyři roky později Toyoda ve spolupráci se zkušebním jezdcem Hiromuem Narusem sestavili tým Gazoo Racing se zájmem o účast ve slavné čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Za tým závodil i jistý Morizo, ale jak se později ukázalo, pod tímto pseudonymem vůz řídil sám Toyoda.

Lexus LFA si vysloužil uznání i u těch nejzarputilejších kritiků. Vždyť i Jeremy Clarkson, hlavní protagonista The Grand Tour (a dříve Top Gearu) uvedl, že je to auto jeho snů. Dokonce prý šlo o nejlepší vůz, jaký kdy řídil.

Podle Lexusu to byl právě model LFA, jenž zákazníky přesvědčil, že auta této značky umí být nejen luxusní, ale i nesmírně zábavná. Řada řešení pro tento model se posléze objevila i v dalších modelech. A opomenout nesmíme ani fakt, že technika měla hodně společného s pohonnou jednotkou, kterou Toyota toho času stavěla pro tým v F1.

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
5. 1. 2018 21:39
Re: pozor....
I 100km se na špatně zajetém motoru může budoucímu majiteli odvděčit :-!
Jinak LFA se mi líbí moc... Ale rozhodně ne po někom jako je Clarkson či Toyota >:D
Avatar - maxi!
5. 1. 2018 17:21
pozor....
vyhybajte sa autam, ktore oslnili Claksona!!! :-!