Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus nahradí GS novým modelem. Proti předchůdci jej čeká revoluční změna

David Bureš David Bureš 11. 4. 2018
3
61
Velký sedan Lexus GS čeká ještě letos konec. Místo něj přijde i do Evropy sedan nazvaný ES.

Lexus je z globálního hlediska v segmentu vyšší střední třídy zastoupen hned dvěma sedany. V Evropě se prodává výhradně GS, sportovně stylizovaný model s pohonem zadních kol, které na vybraných trzích doplňuje i luxusněji pojaté ES, vůz s pohonem předních kol. Právě jeho nová generace zamíří i do Evropy.

ES ještě letos přijde už v sedmé generaci, díky čemuž se tento model vůbec poprvé podívá na evropské trhy. Stane se tak nástupcem stávajícího GS, které v Evropě (a patrně na celém světě) čeká konec. Lexusu se nevyplatí být v jedné kategorii zastoupen dvěma podobně velkými vozy s odlišnou koncepcí, zvlášť když zájem o velké sedany není už takový jako kdysi. A tak nabídku omezí na jeden takový model.

Vsadí přitom na ES, které se prodává výrazně lépe než GS. Konkrétně v USA, kde jsou oba modely nabízeny bok po boku, se loni prodalo 51.398 kusů ES, zatímco jen 7.773 exemplářů GS. Díky tomu se ES na americkém trhu stalo třetím nejprodávanějším modelem značky, po SUV RX a NX.

Na internetu již kolují první snímky nové generace ES, která se má světu poprvé ukázat na pekingském autosalonu 25. dubna. Ukazují její příď, která naváže na styl posledních vozů značky, což znamená vyceněnou, ostře řezanou maskou ve tvaru přesýpacích hodin.

Základem bude modulární platforma TNGA, kterou bude vůz sdílet s podobně velkou Toyotou Camry. U ní automobilka obecně slibuje nižší hmotnost a nižší těžiště, což má přinést hlavně lepší jízdní vlastnosti.

Pohon předních kol pak nemá znamenat nějaké podměrečné motory. Pro ES se totiž nadále počítá s šestiválci, samozřejmostí bude příchod hybridní varianty.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CommonUser
Trochu nepravděpodobné...
CommonUser
| 13. 4. 2018
Co cakat ine od majitela ?
Mozem napisat moju skusenost ?
Potrebujem auto na dlhe trate, nie okolo komina ! A vozim plnu karu ....

[odkaz]
Avatar - Ondore
Opravdu si autor myslí,
Ondore
| 12. 4. 2018
Som rád, že si spomínaš, takže "Lexus je konkurencí VW" je skôr v Tvojich očiach, ja to stále vidím trochu inak ;-)

Čo sa týka ES-ka, tam u mňa platí dtto čo pred rokmi, ja by som si ho nevybral. A rebrand na prémiu predsa nie je výmysel Lexusu, máme tu golfa prezlečeného za Audi, Navaru za Mercedes a kopec kopec iných. LEX nerobí nič, čo by už dávno nerobila nemecká/americká/japonská prémia.

EDIT: Teraz som si pozrel detaily o Camry vs. ES, rozdielov je viac ako dosť. To rovno môžeme debatu hodiť na úroveň, že A4 je iróniou na prémiu, pretože stojí na základoch passatu. Ja Ti neviem, byť Tebou, moc by som sa v tom nevŕtal :-)
Avatar - Hammunasakra
Trochu nepravděpodobné...
Hammunasakra
| 12. 4. 2018
Eště o pár km dál [odkaz] >:-[]
Avatar - Ozzman
Trochu nepravděpodobné...
Ozzman
| 12. 4. 2018
Pár km na východ? Jsem se ptal V Průhonicích a nic.... Divný.
Avatar - Dinar
Opravdu si autor myslí,
Dinar
| 12. 4. 2018
No, právě že nezapomínám, přesně v tom je ta ironie premiovosti lexusu, svou přebouchanou camry začal na us trhu lexus konkurovat levné us variantě passatu.

Teď je na řadě Evropa, "premiový" lexus se svou předokolkou a motorem napříč proti MBE nebo 5er? Samo že ne, bude mít problém s obyčejným passatem. A které z těch aut ES vs. passat je/bude ve srovnání s tím druhým předražené, uvidíš sám. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku