Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus se v Evropě zbaví hned tří modelů. Zaměří se na perspektivnější vozy

David Bureš
Diskuze (35)

Prémiová divize Toyoty na starém kontinentu už dále nepočítá hned se třemi modely. Jakmile se vyprodají skladové zásoby, nástupci už nepřijdou.

Značka Lexus vznikla jako prémiová divize automobilky Toyota v roce 1989, kdy se zaměřila primárně na severoamerický trh. Do Evropy vstoupila oficiálně až v druhé polovině devadesátých let, od kdy se snaží konkurovat německé prémiové trojce, ať už japonským stylem nebo hybridním pohonem. I po letech však má mnohem nižší prodeje než němečtí konkurenti. Nyní navíc chce i v reakci na slabší prodeje omezit svoji evropskou paletu.

Lexus se již v blízké době zbaví na evropských trzích hned svých tří modelů, kompaktního hatchbacku CT, sedanu střední třídy IS a od něj odvozeného kupé RC. Zatímco u prvního zcela ukončí výrobu, v případě IS už se v Evropě nedočkáme letos představené, rozáhle modernizované verze.

Video se připravuje ...

Značka má přitom pro tento krok hned několik důvodů. Jednak jde o nejstarší modely v jejím portfoliu. CT už je stařeček vyráběný od roku 2011, IS se pak ve své aktuální třetí generaci vyrábí od roku 2013 a RC je jen o rok mladší.

Možná i kvůli svému stáří pak všichni tři hlásají velice nízké prodeje. CT má na svém kontě za prvních osm měsíců roku na evropských trzích 2.344 registrovaných exemplářů, zatímco IS pouhopouhých 1.101 kusů za stejné období, čemuž může nahrávat i chybějící kombi v nabídce, kteří Evropané v případě této kategorie milují. RC jakožto kupé pak eviduje 422 registrací.

Podobná situace je i na českém trhu, kde CT a IS pravidelně patří mezi vůbec nejméně žádaná auta v prodeji. CT za prvních osm měsíců u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů hlásí jen sedm registrovaných kousků, IS šest a RC pět.

Lexus má ale jasno. Za nízkými prodeji této trojice je změna preferencí zákazníků. „Je to rozhodnutí založené na vývoji našeho portfolia. Když se podíváte na prodeje Lexusu v Evropě a na celkový trh, jde vývoj směrem k SUV,“ sdělil mluvčí evropské divize Lexusu serveru Automotive News Europe.

Prodejní čísla tato slova potvrzují. Nejprodávanějším modelem Lexusu v Evropě je totiž UX, nejmenší SUV v nabídce značky, s 10.291 evropskými registracemi za období leden-srpen 2020. Následuje NX s 7.739 registrovanými kusy a RX s 3.474 exempláři. I proto není divu, že se delší dobu hovoří o tom, že CT v roce 2021 nově nahradí nové SUV, umístěné v nabídce pod UX.

Jen nízkými prodeji se však automobilka řídit nechce. Vlajková loď, v podobě luxusního sedanu LS má letos na svém kontě v Evropě pouhých 58 (!) registrovaných kusů za osm měsíců roku, přesto s ním automobilka hodlá pokračovat. „LS je naše vlajková loď. Navzdory nízkým prodejům je to model, který přináší množství inovací a je silný v budování značky,“ tvrdí mluvčí evropského zastoupení značky. Prodeje by každopádně měl letos podpořit facelift vozu, který decentně upravit jeho vizáž a vylepšil jeho komfort.

David Bureš
Diskuze (35)

Doporučujeme

20. 10. 2020 18:06
sedany v EU boli vzdy okrajove
zial v neSUV katogoriach Lexus nema ani combi ani liftback ani diesel, ani maly benzinovy turbo motor.
Zial tieto parametre stale prevladaju v europe.
Bez nich mu ostava len SUV kategoria, ako to aj oni sami zistili.
20. 10. 2020 13:28
Re: Kladivo na passata,
přesně tak, srovnával se předokolkový ES s Passatem...
20. 10. 2020 05:29
Re: Kladivo na passata,
To se prece psalo o ES. I kdyz stejne pochybuji, ze by moc majitelu passatu vubec uvazovalo o Lexusu
19. 10. 2020 23:51
Re: Kladivo na passata,
S Lexusem je to v EU těžké. 1.8 je opravdu jen do města do menších modelů, tzn. v Lexusech nemá co dělat. Ten 2.0 je ideální v Lexusu UX a do větších už těžko. Středně velké modely mají jen 2.5 což je pro IS ideál (v UX by byl super jenže se nevejde), ale v NX nebo ES už je to spíš základ a tam by to chtělo něco silnějšího. A silnější nabízí Lexus v rámci EU až v RX nebo LS.

Zkoušel jsem nedávno na den ES a moc příjemné auto, ale chybí tomu silnější motor :-(
19. 10. 2020 20:07
Re: Kladivo na passata,
Tu si trochu mimo. LS ma najmensi motor V6 s hybridom. A je to trieda S-ka a 7er.