Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus ve Frankfurtu 2007

Miro Mihalik
Diskuze (2)
U Lexusu to žije hybridy, což by vám ostatně potvrdil každý, kdo měl možnost porozhlédnout se na jejich stánku. Nechybí GS450h, RX400h ani LS600h.

Před autosalonem se však předpokládalo, že se ve Frankfurtu objeví také GS460, vybavený osmiválcem o objemu 4,6 l, výkonem 255 kW při 6400 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 459 Nm při 4100 ot./min. Nestalo se, takže hlavní novinkou a hvězdou se stal špičkový model IS-F.

IS-F

BMW 3 nebo Audi RS4 se mají na co těšit. Koncern Toyota jim připravil adrenalinový mix své nejlepší techniky. Nejmenší Lexus má pod vyboulenou přední kapotou vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l s přímým vstřikováním D-4S, proměnlivým časováním ventilů VVT-iE, výkonem 300 kW (408 k) a maximálním točivým momentem 500 Nm.

Točivý moment zpracovává s distribuuje na zadní nápravu 8stupňová převodovka DDS (Direct Sport Shift) se sekvenčním řazením, která dokáže měnit převodové stupně v průběhu 0,1 s. I díky tomu zvládne akceleraci na 100 km/h za 4,9 s, maximální rychlost tentokrát není omezena na obligátních 250, ale 270 km/h

Vůz je vybavený systémem integrovaného řízení jízdní dynamiky VDIM, tentokrát má ovšem tři režimy: normal, sports a úplná deaktivace, což znamená, že tenhle Lexus vás klidně pustí dveřmi napřed. Je ovšem zajímavé, co říká automobilka o nastavení VDIM – podle měření byl vůz schopen na okruhu Fuji Motor Speedway dosáhnout lepší čas na jedno kolo v režimu sport než s úplně deaktivovaným systémem VDIM.

Výkonu motoru odpovídá také brzdový systém vyvinutý ve spolupráci s firmou Brembo – vpředu pracují 6pístkové třmeny ve spojení s kotouči o průměru 360 mm, vzadu jsou 2pístkové třmeny a kotouče s průměrem 345 mm. Brzdy jsou ukryté za 19palcovými disky kol od BBS, ty jsou zase nazuté ve speciálních úzkoprofilových pneumatikách dodávaných firmami Michelin nebo Bridgestone.

Stranou sportovního oddělení nezůstalo ani výfukové potrubí. Díky větvení tlumičů dokáže vůz při změně otáček produkovat zvuk s různou frekvencí a při nejvyšších otáčkách vytvořit čisté mechanické burácení.


Miro Mihalik
Diskuze (2)