Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Li Auto Mega je čínským pojetím rodinného luxusu. Elektrické MPV ujede přes 700 km

Daniel Fuglevič
Diskuze (13)

Čínský výrobce přichází se zajímavým pojetím rodinného MPV, které kombinuje praktičnost se slušnou dávkou luxusu.

Segment luxusních minivanů/MPV zažívá v posledních letech boom především na asijských trzích. Některé značky míří na movité zájemce, kteří hledají prostornější alternativy klasických limuzín, jiní výrobci se zase drží tradiční klientely, tedy velkých rodin, které ovšem nemají k luxusnímu životu daleko. A právě druhou cílovou skupinu má nyní v hledáčku i čínský výrobce elektromobilů Li Auto.

Video se připravuje ...

Novinka s příznačným označení Mega je tedy elektrickým rodinným MPV, které může svým futuristickým, uhlazeným designem s jednoduchými LED pásy osvětlení připomínat například Hyundai Staria. Nebude překvapením, že vzhled modelu diktovala z velké části aerodynamika, ostatně koeficient odporu vzduchu Cd je dle výrobce pouhých 0,215.

Pořádnému vnitřnímu prostoru napovídají samotné rozměry modelu. Novinka je dlouhá 5350 mm, široká 1965 mm a vysoká 1850 mm. Interiér disponující třemi řadami sedadel prosvětluje rozměrná panoramatická střecha, přičemž rozmanitost konfigurace sedadel (standardně 2-2-3) je samozřejmostí. Složením druhé a třetí řady lze interiér přetvořit i do lůžkové úpravy.

Pohodlí zajistí posádce obstojný seznam komfortní výbavy: rovněž druhá a třetí řada sedadel je vyhřívaná a elektricky nastavitelná, přední sedačky nabízí také odvětrávání a masážní funkce, dále na palubě nechybí několik bezdrátových nabíječek telefonů, zábavní systém s obrazovkami pro zadní řady nebo vestavěná lednička.

Dynamické schopnosti 2785 kg vážícího elektrického MPV jsou taky důstojné. Mega nabízí standardně dvojici elektromotorů pro pohon všech kol, systémový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 542 Nm. Výrobce uvádí akceleraci z nuly na 100 km/h za působivých 5,5 sekundy. Baterie o kapacitě 102,7 kWh pak zajistí dojezd na jedno nabití až 710 km (dle čínské metodiky měření CLTC).

Stačí jen dodat cenu. Na svém domácím trhu startuje Li Auto Mega na částce 559.800 jüanů, tedy v přepočtu asi 1,8 milionu korun.

Daniel Fuglevič
Diskuze (13)

Doporučujeme

7. 3. 2024 11:22
Re: Rozmýšľam,
Asi jsem taťka Šmoula..
Mám poslední Ford Galaxy.. automat, hybrid, 2,5 benzín..
Neotravuje mě adblue, ani filtr pevných částic..
Prostorný, pohodlný, extrémně tichý, a jezdím za 6 litrů..
Jsem spokojený..
Tu Čínskou MPV bych si koupil..
7. 3. 2024 09:00
Re: Rozmýšľam,
No já bych teda neřekl, navíc výrobci pneumatik to nereflektovali a nebylo moc na výběr a byly drahé. Nechápu, stačilo tam dát jako základ 17” nebo 18” s normálním rozměrem a byl klid. Ano ta variabilita byl dost velký “fail” ;-) Styl crossoveru nefrčel…
7. 3. 2024 07:47
Re: Rozmýšľam,
Vieš čo tak zrovna Scenic vyzeral s tými kolesami dosť dobre a zrovna kolesá neboli príčinou malého záujmu. Rovnako dobre fungoval podvozok a motor 1,33 tiež patril k tomu lepšiemu, čo Renault mal. Kameňom úrazu bol priestor. Posledým Scenicom Renault potlačil do úzadia jeho hlavné prednosti, a tými boli priestor a variabilita. Interiér bol stiesnenejší, ako zákazníci čakali, a zadnou dvojdielnou lavicou namiesto jednotlivých sedadiel totálne zabili všetku variabilitu. Silou-mocou z neho chceli crossover a ono to proste nevyšlo.
6. 3. 2024 23:31
Re: Re: Rozmýšľam,
Posledne alhambry/sharany sa dopredavali iba s 1.4 tsi
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 18:32
Re: Rozmýšľam,
Je to tak, skutečná mpv úplně zprznili a divili se, že je nikdo moc nekupuje.