Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Displej multimediálního systému byl za příplatek 32 000 a dle nabídky ojetých vozů je zřejmé, že si jej mnoho zájemců nezvolilo
Suzuki Kizashi
54 Fotogalerie

Ojeté Suzuki Kizashi je rarita pro nadšence. Ale hlavně nebourat!

Michal Dokoupil

Konkurence BMW či Mercedesu od Suzuki? Přesně s tím vtrhl na trh sedan Kizashi. A zpočátku to vypadalo, že úspěšně. Chvála se hrnula ze všech stran, sláva se však nedostavila. Dnes se v inzerci ojetá kizashi objevují vzácně, mají ale co nabídnout.

Suzuki bylo vždy známo kromě terénních modelů zejména díky malým vozům. Což ale neznamená, že vedení automobilky nemělo ambice ovládnout také jiné, vyšší segmenty trhu. V Americe se o to pokoušeli už od roku 2004, kdy se představily dva sedany střední třídy Forenza a Verona. Ty však Japoncům slávu nepřinesly. Jednalo se totiž pouze o přeznačkované vozy korejského Daewoo, které se stáhlo ze severoamerického trhu jen dva roky před tím. Suzuki však mezitím pracovalo na vlastním voze, předznamenaly jej hned tři koncepty pod společným jménem Kizashi. Dlouhý vývoj se nakonec automobilce nevyplatil.

Na plánovaný hlavní trh – severoamerický – totiž sedan Kizashi dorazil přesně ve chvíli, kdy vypukla finanční krize. Auto, které mělo automobilku vytáhnout do výšin, místo toho pomohlo s jejím úplným koncem na americkém trhu. Značka se odtamtud totiž kompletně stáhla jen o tři roky později. Ostatně jméno Kizashi, které sama automobilka překládala jako „příchod něčeho velkého“, se dá přeložit také jako „špatné znamení“. Ani v Evropě to kizashi nemělo snadné. Vznětovou jednotku se zdejším dealerům na Suzuki vynutit nepodařilo a model Kizashi v silné konkurenci vozů jako Mondeo, Superb či Passat vyloženě strádal. V roce 2014 zmizel i odsud a poslední dva roky existence se stáhl na pár trhů Blízkého východu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!