Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lidé chtějí auta, která dobrodružně jen vypadají, říká Honda. A chystá další

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 5. 2020 • 11:34
42
10
Zobrazit náhledy (42)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz

Nový Jazz Crosstar je podle všeho jen první vlaštovkou Hondy mezi oplastovanými auty, které na terén budou jen zpovzdálí přihlížet.

Když se řekne vůz se zvýšenou světlou výškou a plasty chránícími karoserii, ještě před pár lety by to byla jasná identifikace pohonu všech kol a faktu, že takový vůz se minimálně středně náročného terénu nezalekne. Doba se ale změnila, dobrodružně se tvářících modelů je stále více, jen jejich schopnosti mimo zpevněné cesty začínají a končí polní cestou.

Z nedávné doby vzpomeňme Ford Focus Active či Audi A1 citycarver. Vypadají sice schopněji než vozy, ze kterých vychází, technika je ale povětšinou do puntíku shodná. A připojují se další značky. Dokonce i Škodovka rezignovala na to, že nová Octavia Scout musí být nutně čtyřkolka (jako tomu bylo doposud), a začne tuto verzi nabízet i s pohonem předních kol. A jako poslední se teď připojuje japonská automobilka Honda.

Ta před časem uvedla novou generaci malého MPV Jazz, jehož nabídku doplnila o variantu Crosstar. Má vyšší světlou výšku, přepracovanou masku a střešní nosiče. Toť vše. Produktový šéf Jazzu Takeki Tanaka teď v rozhovoru pro britský Autocar vysvětlil, proč tomu tak je.

„Zákazníci Jazzu jsou věkově různí, hlavně jsme ale chtěli oslovit tu část publika, která má zájem o pokročilé technologie a aktivní životní styl. To byla naše motivace pro vývoj vozu Crosstar,“ objasňuje Tanaka. „Někteří zákazníci nevidí výhody crossoverů v jejich velikosti a schopnostech. Třeba jen nechtějí klasický hatchback, chtějí se odlišit a dát najevo svůj životní styl. Pro ně je Crosstar perfektní.“

Závěrem pak Tanaka dodal, že Honda v budoucnu chystá podobné deriváty i pro další modely, byť konkrétnější zatím nebyl. Vzhledem k výše řečenému ale nelze předpokládat, že by v těchto autech japonští tvůrci apelovali na pohonu všech kol a dalších berličkách pro lepší průchodnost terénem.

video

Související články

Témata
Avatar - lamal
1. 6. 2020 14:20
presne tak
vacsina ludi potrebuje vyzerat dobrodruzne na facebooku a instagrame... alebo si nepriznaju, ze dobrodruzstva koncia nakupom SUV/Cross atd... typicka dnesna doba... staci vypadat...
Avatar - Beefcake
31. 5. 2020 19:39
Re: Honda
Slaby pokus. No ale aspon to koresponduje s prezyvkou.
31. 5. 2020 10:29
Re: zase nie kazdy
To máš určitě pravdu (s tím hlavně dizajn). Trochu jsem vylezl ze své lancerové ulity a občas se dojdu do nějakého autosalonu kouknout. Dokonce teď plánuju i zapůjčení Vespy GTS 300 na malý výlet do Práglu. Myslím, že už by konečně nějaký výrobce mohl začít dělat retrovozidla pro staříky, tak jako dělají mobily pro seniory.
Avatar - Beefcake
31. 5. 2020 09:39
Honda
to aspon povedala na rovinu. Ostatni sa tvaria, ake huste auta robia
31. 5. 2020 08:49
A čo im ostáva...
veď keby chceli čosi naozaj vhodnejšie do terénu, tak by sa nedoplatili!
Tak aspoň ilúziu, však púťové vychytávky sú in!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku