Lidé chtějí auta, která dobrodružně jen vypadají, říká Honda. A chystá další
Nový Jazz Crosstar je podle všeho jen první vlaštovkou Hondy mezi oplastovanými auty, které na terén budou jen zpovzdálí přihlížet.
Když se řekne vůz se zvýšenou světlou výškou a plasty chránícími karoserii, ještě před pár lety by to byla jasná identifikace pohonu všech kol a faktu, že takový vůz se minimálně středně náročného terénu nezalekne. Doba se ale změnila, dobrodružně se tvářících modelů je stále více, jen jejich schopnosti mimo zpevněné cesty začínají a končí polní cestou.
Z nedávné doby vzpomeňme Ford Focus Active či Audi A1 citycarver. Vypadají sice schopněji než vozy, ze kterých vychází, technika je ale povětšinou do puntíku shodná. A připojují se další značky. Dokonce i Škodovka rezignovala na to, že nová Octavia Scout musí být nutně čtyřkolka (jako tomu bylo doposud), a začne tuto verzi nabízet i s pohonem předních kol. A jako poslední se teď připojuje japonská automobilka Honda.
Ta před časem uvedla novou generaci malého MPV Jazz, jehož nabídku doplnila o variantu Crosstar. Má vyšší světlou výšku, přepracovanou masku a střešní nosiče. Toť vše. Produktový šéf Jazzu Takeki Tanaka teď v rozhovoru pro britský Autocar vysvětlil, proč tomu tak je.
„Zákazníci Jazzu jsou věkově různí, hlavně jsme ale chtěli oslovit tu část publika, která má zájem o pokročilé technologie a aktivní životní styl. To byla naše motivace pro vývoj vozu Crosstar,“ objasňuje Tanaka. „Někteří zákazníci nevidí výhody crossoverů v jejich velikosti a schopnostech. Třeba jen nechtějí klasický hatchback, chtějí se odlišit a dát najevo svůj životní styl. Pro ně je Crosstar perfektní.“
Závěrem pak Tanaka dodal, že Honda v budoucnu chystá podobné deriváty i pro další modely, byť konkrétnější zatím nebyl. Vzhledem k výše řečenému ale nelze předpokládat, že by v těchto autech japonští tvůrci apelovali na pohonu všech kol a dalších berličkách pro lepší průchodnost terénem.